ראש העין עם מוזיקה בלב

קולה של הזמרת איימי ויינהאוס המדהימה והלשעבר, לדאבון הלב, אופף את קירות הספרייה, צליל הבס בוקע מהספרים והרמקולים , שישה רמקולים הפזורים בסימטריה בין תקרות הגבס מהדהדים בשמחה מהולה ביגון. I'm no good שרה איימי, בשבילי את העולם,  שר אייל גולן ביום אחר ואתי אנקרי בקולה המופלא מוסיפה:  בכל לבי אהבתיך. לא כולם ביום אחד, תלוי בעליצות ובזחיחות שמורגשת באויר, יש דבר כזה ספרייה שמחה. הקוראים נכנסים במנוד ראש לספרייה, היי יש כאן מוזיקה בספרייה ולא מבקשים ששששששקט!! למעשה אנחנו דורשים שקט, בחדר העיון אבל רק שם. הקונספט העירוני של ראש העין עם מוזיקה בלב חובר גם לספרייה שלנו, בפשטות ובנעימות ומפתיע בכל פעם מחדש. מוזיקה מקורית זה הרעיון, מתקליטורים פרטיים  של צוות הספרייה או שלי באופן אישי. או מוזיקה מעניינת שקיבלנו במתנה. הנעימות של Dan Gibson, אריק איינשטיין ומאיר אריאל הפייבוריט שלי .

ומי עוד משתתף במצעד המוזיקלי הזה? מועדון קוראים BookCafe' . זוהי דוגמה טובה לשילוב של מוזיקה וספרים, זה לא שחברי המועדון מחליטים לשיר, הלואי, מוזיקה ווקלית בספרייה ? כן, כשאני מזמזמת לעצמי ניו יורק, ניו יורק מהאוסף החדש של פרחי ירושלים, או את קול ב' של חורשת האיקליפטוס, בזוכרי נעורים ושבים, מימי המקהלה במחלקה למוזיקולוגיה באוניברסיטת בר אילן. יש רגעים לכל מיני שירים.

במועדון הקוראים שלנו BookCafe' על משקל : בואו נשוחח על ספר טוב תוך כדי לגימת קפה , בדך כלל טורקי שחור או נס גרגירים.  נפגשים מזה 5 שנים אחת לחודש או חודשיים כדי להעניק לעצמנו ולקוראים  אתנחתא מהמירוץ היומיומי וגם מהמירוץ למיליון, אולי. אז איך שילבנו מוזיקה עם ספרים? במהלך שנה שלימה הנחתה ד"ר רונית בועז מפגשים אינטלקטואלים משובחים והאצילות בעניין היתה , שאף על פי היותה ד"ר לספרות האזינה בקשב רב ליצירות המוסיקליות שקדמו להרצאה. הזמנו הרכבים מהקונסבטוריון העירוני ויצרנו אוירה, טיזר לקראת ההרצאה, סוג של ריקון המוח , מעבר ביניים בין החוץ לפנים . לדוגמא לספר נערה עם עגיל פנינה קדמו שאנסונים קלילים של בנות להקת מיטב בניצוחה של עידית קרימולובסקי שופן.  להקת בטריסטה בניצוחו של גיא יונה תופפה בכלי הקשה והרעידה במקצת את חיפוי הגבס העדין,  קדמה לספר אלף שמשות זוהרות וכך הלאה. מוזיקה, ספרים וקפה .
 Just Friends כדברי איימי.   

תגובות