כנס מנהלי ספריות תשע"ב - הרהורים

בוקר טוב ויום שמח לכולם, השמחה ספק מבעבעת, ספק מוחצנת . מחד בשבוע שעבר התבשרנו כולנו , מנהלי הספריות הציבוריות, כי עלינו להשתמש בפעימה השלישית של התקציב ולרכוש לספרייה מוצרים, ספרים, להזמין פעילויות תרבות כאוות נפשנו. למעשה, הפכנו לתקציבאים במשרה מלאה, החיישנים שלנו יודעים כבר את מי להזמין לפעולות תרבות בספרייה וכמה קוראים יגיעו, או לקוחות בשפה יותר פוליטקלי קורקט למי שרוצה להכיר בספרייה עירונית כעסק לא רווחי, מלכ"ר.


מאידך, לאמיתו של דבר התווספו לנו שניים או שלושה ג'ובים רציניים. האחד לספור ספרים, כלומר כמה ג'ינג'י של גלילה רון פדר רכשת השבוע, איזה עותק, איזו מהדורה. תרשמו, תשלחו לפמי פרימיום וכעבור מספר שבועות תקבלו את הספרים . זה הג'וב הראשון, לחזור אחורה לספר מלאי כתוב בפונט אריאל. 

הג'וב השני, תקציבאים.אחרי הכנת תוכנית עבודה מפרכת לשנת 2011 שאת תקציבה קיבלנו כמעט בטרימסטר השלישי של 2011 נאמר לנו, הי מנהלות יקרות הניחו אחוזי גדילה בצד, אל תשימו לב לעקומות, גם לא לצירי הלידה של שנת 2011, פשוט תשפריצו אותו, את הילד המוזר של 2011 שקיבל הזנה ישירות לווריד רק בחודש יולי כמעט . תטפחו אותו, יש לכם תקציב , אחרי שהגדרתם את התקציב , אין חובה להיצמד אליו, זה היה משחק מוחות , כדי להעביר את הזמן עד שתקבלו את הכסף.



תפנקו את הילד שלכם בפעולות תרבות, הביאו לו סופר שמחירו 6,000 ש"ח כולל הכל, גם את הקריזה של הסוכן של הסופר שיאיים לתבוע אתכם אם לא תשלמו בזמן (תוספת סיכון בעבודה לא כלולה) , העניקו שעת סיפור , אל תהססו לריב עם האימהות החד הוריות שאין להן כסף לשלם עבור הילד השלישי , ולא עם האימהות הסנוביות שתרמו לספרייה ומתנהגות לספרניות כמו משרתות , תראו להן מי הבוס.

הכי חשוב תזכרו שקיבלתם את הג'וב , השלישי במספר, הנחשק ביותר בהיסטוריה של הספריות הציבוריות מאז התיקון לחוק הספריות : להיות אמרגנים של פעולות תרבות, שלוחה נוספת של העירייה או המועצה המקומית , או האזורית, או הכפר אי שם בגליל .




אמרגנים במשרה מלאה של פעולות תרבות לכל הגילאים: תינוקות של בית רבן במגזר החרדי ותינוקות בכלל , פעוטות של כל המעונות והגנים הפרטיים, כתות א וב ופרוייקט מיוחד לכתות ו' וגם חטיבות ביניים ותיכונים, תכסו את כולם, ואל תשכחו את חדר עיון, כן את הסטודנטים שלכם, והאימהות שהביאו את הילדים לשעת סיפור תדאגו שתחזורנה לספרייה , כדי להשתתף בשיח סופרים על הרב מכר החדש של יעל הדיה רביעי בערב ואת הגיל השלישי, תחבקו בחום, הם יהיו נאמנים לכם.
וכל זאת ועוד מנהלים יקרים ומנהלות יוקרתיות, הכל במשרה אחת. 100 אחוז משרה. הכנה ללידה , צירים , לידה מלאה , מזל טוב. אפילו יולדת מקבלת שלושה חודשים מביטוח לאומי. ואנחנו?


שבוע טוב .




                          

תגובות

  1. מה אפשר להגיד. את צודקת
    ולרוב מנהלי ספרייה יש רק כ 70% משרה על הנייר.
    על עבודה בפועל - זה כבר משהוא אחר (משרה וחצי?)
    אז מתי אפשר לצאת לפנסיה?

    השבמחק
  2. ריקי - את פשוט ג ד ו ל ה!
    מעבר להגיגים, העיצוב והאופן שבו העלית את הדברים על הכתב - כולל התמונות!!
    יישר כוח - לך על הכתיבה, ולכולנו על העבודה במשרה מלאה +.
    אורלי

    השבמחק
  3. כתוב מקסים , מדויק ומרגש ומקומם ...
    מה יש להוסיף?
    את כל-כך צודקת ...

    השבמחק
  4. תודה רבה על התגובות, מעניין מה עוד אפשר לעשות בנדון..

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה