יום עיון בטירת הכרמל

חווית הנסיעה עד טירת הכרמל, אחרי לילה מוסיקלי היתה מרגיעה ומעט טרופה.   ומה היה בראש העין באותו לילה? שני אירועים, האחד רוק עם להקת פריידי , בקיפי בר . המון עשן וסיגריות וצלחת מטוגנים רותחת ורוקיסט מצויין שיופיע בספרייה שלנו בערב שירים ישראליים. היה שווה לעצב את התלתלים מחדש בחצות וקצת ולהעניק להם ריח של רימונים במקום תפוח - מהנרגילות שבבר.



האירוע השני, שקדם לרוקנרול ובסיבוב 180 מעלות, קשור לנשים. מסתבר שגם נשים דתיות חוגגות את יום האישה, לא במחאה חברתית , כי אם בתפילה . נשים שרות תפילה . ערב מדהים , רק לנשים. אף על פי שהיו גם מספר גברים בהפקה שיצאו ונכנסו לאולם רק באישור מיוחד . השירה סחפה אותי, על גבול האופרה שרה הפייטנית - חזנית עדי ארד בקול נעים, שיוצא מקצה האולם ומגיע לקצה השני ובאמצע חודר ללב ו ארבע מאות הנשים שגדשו את האולם בבגדי שבת  או וינטג' והיו כמה בלבוש מסורתי תימני , כולן היוו מקהלה אחת עצומה לאורך כל הערב.

הגיוון בשירה הפתיע אותי : הללויה של ליאונרד כהן בעיבוד עברי מיוחד, אורי המוכר לנו בביצוע המצמרר של אחינועם ניני, תפילה לשלום המדינה , אבינו מלכנו במנגינה של ברברה סטרייסנד , שיר מהמחזה עלובי החיים ועוד כהנה וכהנה שירים מן המקורות , שירה ישראלית ואיטלקית . ולי היו דמעות בשיר והיא שעמדה לאבותינו שהוקדש במיוחד לתושבי הדרום.

ומה לשירה וליום העיון בטירת הכרמל ? התרגשות טהורה שנשים מניעות את העולם , בשירתן, בתפילתן ובדבקות במטרה, כמונו מנהלות הספרייה. הייתי גאה לראות כל כך הרבה נשים ביום העיון. בראשי עדין רצות תמונות של קולגות מתחבקות, מחליפות דעות, רשמים, משתפות בקשיים, בהצלחות ומתעקשות לאהוב את הספרייה שלהן. כך נראתה לי ליאור המנהלת של טירת הכרמל.

אהבתי את נוף ההרים שנשקף מכל חלון, את תכלכלות השמיים ואת המרפסת הענקית, יום חג לקוראים . הספרים היוו רקע נעים לציור החיים הענק שעטף את הספרייה.
בהצלחה ליאור.

תגובות