מתי בפעם האחרונה הרגשת אופטימית חסרת תקנה?

בימים שלפני החג, כשיש הרבה רעש מסביבי,  אני עוצרת ושואלת , האם  אני בוחרת להתמקד ברעש, או למצוא את השקט בתוך הרעש ?  הוא חרישי מאוד, כמעט שאינו מורגש, מרפרף מעליי ולאט לאט נכנס ללב, חוט השקט הזה . אם אצליח לאחוז בו ולהיזכר שהוא קיים על אף הפטישים הסובבים אותי, יעלו המחשבות הבאות:

כל מה שקורה, זה לטובה

אני נפלאה כפי שאני

אני אוהבת את החיים שלי כמו שהם

יש לי את כל הסיבות להיות מאושרת

כל דבר שברשותי, או שסובב אותי , הוא בבחינת מתנה, מאוצר מתנת חינם 

אף אחד לא חייב לי כלום 

אם לא קיבלתי את מה שרציתי, זה משום שמשהו טוב יותר מצפה לי .



תנסי לאחוז באחד המשפטים שנראים לך ותחזרי עליהם, השקט ימצא אותך ובים השקט תגלי : שום דבר לא נורא כמו שנראה לך . אמרו לי היום לא! לבקשה חשובה שביקשתי, לרגע הרגשתי שזה סוף העולם. כמעט. יותר בכיוון , אז מה עכשיו אני עושה?




נזכרתי בציטוט מסרטון של לואיז היי : Only good lies before me. משפט מוביל. לואיז הסבירה, שנקודת המוצא שלה, שכל מה שקורה, לטובה קורה . גם דברים לא פשוטים הם לטובה, קשה לתפוס את זה.

נניח ואת רוצה דבר מסויים, בכל מאודך, נהיר לך שאם תקבלי אותו תשדרגי לעצמך את החיים. זה קורה לכולנו, קורה שאנחנו מתנהלות על פי תנאים שהגדרנו לעצמנו:  אם יהיה לי דבר מסויים, או אסע למקום מסויים, או אם יעשו עבודה מסויימת עבורי, חיי יקבלו טוויסט משמעותי. ממקום אמביציוזי לשנות ולהיטיב אני אומרת, ברור, תתעקשי, לכי עד הסוף, תשיגי, אל תוותרי, תנסי לשנות.

מהמקום השני ,אחרי שלא השגתי והתעקשתי מאוד מאוד, אני שואלת את עצמי, ריקי על מה ההתעקשות, האם את לא מפספסת משהו אחר שנמצא מול עינייך, הזדמנות אחרת?

שאלה נוספת : מי ערב לך שהמרדף להשיג את מה שאת רוצה ישדרג לך את החיים ולמה צריך להידבק כמו סקיני רק לאמת מסויימת, אולי יש אמיתות נוספות. הדבר שכל כך רצית, לא נמצא על פתח דלתך כל יום, יכול להיות , שיש דברים אחרים שנמצאים שם, כוחות שטרם גילית שקיימים בך , רעיונות חדשים בזכות מה שחסר לך.



יש לי רעיון לחשיבה חדשה שאומרת : 

החיים שלי מתקדמים בזכות מה שאין לי

אני מגלה עולמות חדשים בזכות החיסרון

מתבוננת על העקשנות שלי ומשחררת אותה לחופשי
(אם יש לכן משפטים נוספים, מוזמנות לשתף)



אנחנו צריכות תזכורת מתמדת לנוכחות של משפטים רכים בעוצמתם. בדרכך הביתה, לאחר יום עבודה כדאי לשנן משפט עוצמתי , באמצע יום עבודה, כשאת לא מוצאת את עצמך מרב עיסוקים, או הפוך , משתעממת בישיבת הנהלה, תשנני משפט שיחזק את לבך. למשל, באימון ריצה כשממש אין לי כח ואני יודעת שאני חייבת לעבור את האימון הזה אני משננת, איילת (המאמנת),  אני חיילת שלך וזה עוזר לי לתרגל בלי לחשוב כמה כואב לי, או כמה חם.

מתי התאהבת לאחרונה , ככה בעצמך, הסתכלת ואמרת, היי, החיים שלי יפים כפי שהם, אני לא רוצה לשנות אותם. יש לי אומנם חלומות, ואני חולמת בגדול ועם זאת, נכון לרגע הזה אני שלימה עם מה שיש.



תגובות

  1. פוסט מעניין מאד, מגלה ומסתיר, פותח וסוגר, נוגע ומתרחק כמו ריקוד של הלב, ומספר את המשאלות הכמוסות של הלב.
    שקלת להיות תסריטאית? לשלב כתיבה וצילום שאת מוכשרת בהם?

    השבמחק
  2. רחל מקסימה,
    איזה נקודת מבט מעניינת ומדהימה יש לך, אני אכן אוהבת לכתוב ולצלם ושמחה שזה בולט לעין. לא חשבתי על זה תודה רבה !!

    השבמחק
  3. אישה יקרה ומדהימה שכמוך. האור שבך מדבק. תמשיכי להאיר לעצמך ומעצמך, אנחנו כבר ניזון ממנו. חג פסח כשר ושמח וחופש אמיתי לכולנו. אוהבת אותך.

    השבמחק
  4. אישה יקרה ומדהימה שכמוך. האור שבך מדבק. תמשיכי להאיר לעצמך ומעצמך, אנחנו כבר ניזון ממנו. חג פסח כשר ושמח וחופש אמיתי לכולנו. אוהבת אותך.

    השבמחק
  5. תודה רוני, אוהבת בחזרה ויום הולדת שמח!!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה