צמחונית כבר חודש

השבוע רקדתי בחתונה של בת השכנה, שמחה גדולה , מלא ביינישים ובנות חגות בשמלות פרחוניות, מחייכות כאילו אין מחר ומכניסות נשים אחרות למעגל הרוקדות לפזז בצעד חסידי. אחר כך הגיעה מנת הביניים וביקשתי דג. שוב רקדנו שתינו מים  ולמנה העיקרית הציעו לנו סטייק בקר , פרגית מעוטרת בפפריקה, הדברים הרגילים. בחרתי במנה צמחונית. 

אחותי נחנקה.  אני הקרניבורית לעת מצוא מסתפקת בבטטה , אורז ושזיפים מבושלים? מסתבר. 


לפני חג השבועות הגיעה בקשה תמוהה מהבן שלי , הייתי בטוחה שהוא רוצה עוגה מיוחדת לכבוד החג והופתעתי משאלתו האם אני יכולה לאפות עוגת גבינה בלי ביצים. שאלתי מדוע והוא הוסיף שיותר הוא לא מתכוון לאכול בשר , דגים וביצים. התפקעתי מצחוק מהבקשה ומההלם. כאילו , אז מה תאכל? חרובים ומים? 

"הלפ!" התקשרתי לחברה צמחונית  שלא עשתה עניין ואמרה לי ריקי הוא יכול לאכול הכל, פשוט בלי בשר. אבל מה עם ביצים ? התחלתי לחקור. שאלתי חברה נוספת שהפנתה אותי למתכון של עוגת גבינה בלי ביצים. באופן אישי אני לא ממליצה ולכן לא אצרף לינק . ניסיתי גם ניוקי בטטה בלי ביצים וקבלתי בתגובה: "אמא חסר כאן משהו"  בודאי, ביצים! הצליח המתכון של  קציצות עדשים בניחוח סלרי ולימון ללא ביצים. טיגנתי ולא אפיתי, משום שרציתי לראות תוצאה מיידית. 

חשבתי שסוגיית הביצים תחלוף , אבל זה נמשך!  עם החלות מהסופר . "מושחים אותן עם ביצים"  אמר לי בני . שאלת? "כן" ענה ברצינות , חשבתי לעצמי, בלי חלה לשבת? הענקית הזו של בונז'ור עם הריח המשכר שנישאר עד ליום המחרת. הוא אכל לחם מחיטה מליאה ואנחנו את החלה. פניתי שוב למחקר על חלבון מן הצומח, רכשתי את כל סוגי העדשים, הרמתי טלפון לחברה נוספת הפעם בשאלה איך מנביטים עדשים?  התעייפתי. בשלב זה אני נגררת אחרי הצמחונות הזו ומבשלת בעיקר ירקות , דגים, שקשוקה ועוגת טחינה , בשביל הנשמה :-) .

בעבר כתבתי  שאני שונאת לבשל , כיום אני מוצאת את עצמי בניסיונות חצי טבעוניים במטבח, כי גבינה ויוגורט נשארו בתפריט של כולנו. 





תגובות