איך תעברי את החופש הגדול כמו גדולה

מספר שנים אני אם חד הורית.  אף פעם לא הבאתי את הטייטל הזה לפרונט והפעם החופש הגדול הוציא את זה ממני.  ילדיי התבגרו, לנכד יש בריכת כדורים ומעט מים, הספריה פורחת וביתי צופה לנוף נהדר. בעבר דאגתי ל4 ילדים קטנים,  אם חד הורית שחיה באשליה אופטית שמחצית מהחופש הילדים יבלו אצל אבא . ברוח האופטימית הזו תיכננתי לוחות זמנים ולוחות השראה. קניתי טונות ג'נק פוד ופיצות קפואות וארטיקים במבצעים , כדי שיהיה לילדים מה לאכול, אחרי שיסיימו את השניצל- פירה- סלט ירקות . הדלקתי מזגן כל הקיץ כדי להרגיש בבית מלון , לא משנה שחשבון החשמל הראה עלייה מטורפת.

חופש גדול בפירנצה

 קניתי להם בגדים מיוחדים לקיץ ובשעות הפנאי אפיתי פוקצ'ות עם בצל מטוגן  תוך כדי סימון וי גדול על כל יום שחולף בטבלת הייאוש שריחפה מעל ראשי .המתנתי לשבוע השני של אוגוסט , התאריך הקדוש שבו הילדים יצאו לאבא לשבועיים וגם הוא יקנה להם ג'נק, ייסע איתם לירושלים, יבלה איתם כמו שהם מכירים ואני אצליח לעבוד בנחת בלי "אמא נעלו עליי את הדלת" ואולי אצליח לתכנן טיול עם חברות .

זה לא קרה. מסיבות שונות "שבועיים חופש" בשבילי לא הגיעו ולכן בחופש אחד החלטתי שאני הוונדר וומן המקומית נוסעת עם 4 ילדים לטבריה למספר ימים בתחבורה ציבורית. הזהרתי אותם מראש לשים מעט ציוד בתיקים, בלי שקיות עם כפכפי אצבע מתנדנדות מעל התיק ומשמיעות ווש ווש . אלא לאפסן לבנים, גרביים, חולצה ומכנסיים/חצאית לכל יום, בגד ים וכלי רחצה . בגדי שבת קניתי להם בטבריה כי נשארנו לשבות בבית ספר שדה קשת . 4 ילדים בקושי מטר וחצי כל אחד ואמא .


דוקא החופש החלטתי להתבונן לענק הזה בעיניים ולהגיד לו, שאני לא פוחדת ממנו ואין לי טיפים עבורו ואני לא מתכוונת להרגיע אותו בגלל החום. מקסימום להשמיע לו את פאר טסי. אשתקד מניתי מספר טריקים לטובת החופש והפעם אני לא אעשה ממנו עניין.
החופש הגדול מייצר הזדמנויות נפלאות לחברות בין הילדים. בין אם את חד הורית,  נשואה או אם יחידנית , תדעי שעל אף הקושי להתארגן לבד , זה משתלם " כי יש שכר לפעולתך".

תהני! ביג טיים עם מה שיש. 


**טיפים לחופש מבלוגריות משקיעניות: 
איך לעבור את החופש הגדול בשלום וללא חור בכיס - איה תמרי
הפטנט למציאת פתרונות יצירתיים לחופש - ענת מישר
פעילויות לילדים בחופש - שירה פורר
לוחופש במתנה - אביבית


תגובות

  1. חחחחח גדולללל!!! שנון וזורם..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אחותי היפה והיקרה! זכרונות...

      מחק
  2. תודה רבה על השיתוף!! שיהיה חופש כיף מלא יצירה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שירה, היצירות שלך נפלאות! חופש נעים

      מחק
  3. כתבת מעולה, מהלב ובשנינות והומור בדיוק כמו שאני אוהבת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה