יורם

קניתי פרה, פרגית, עוף, עגל וכבש לא ממרעה חופשי, אלא מישראל הקצב. בסופר היה מבצע של בשר טחון של השחיטה שאני אוהבת בשלושים שקל לקילו במקום החמישים הרגיל, אז הוספתי לערימה גם שני קילו מהטחון. הגעתי הביתה וחילקתי הכל בתבניות, 6 פרגיות לערב הראשון ועוד חצי ק"ג טחון לקציצות ברוטב. את העגל אכין ממתכון אקראי באינטרנט , אולי של שף חיים כהן הענייני. אף על פי שהוא מבשל לא כשר, הוא לא מראה את הארנב בסיר, רק כותב על חמאה ובשר ביחד רחמנא ליצלן.  יורם אהב גם ריאות אבל לישראל כבר לא נשארו . אחרי תור של שעה ברגליים של פוינט גם אני התאיישתי ועברתי לפלקס, בכל זאת תרגול היוגה ב380 שח לחודש עם מנחה שהגיעה במיוחד מניו יורק אמור לסייע גם במטלות המאוסות של היום יום.        ליום השני אטגן שניצלים לתאומים שלי , אליהם הצטרף הינוקא החדש במשפחה, עוד לא בן שנה וכבר מחסל קעריות של אורז פרסי ובצל מקורמל.  אמו בקושי מצליחה להרים אותו, ששון המחסל היא קוראת לו בחיבה. אביו הגיע משכונה בתל אביב, לא הדרום אבל ממש ליד , מזרח לונדון קוראים לזה, נולד בתימן. בן שני לעשרה אחים ואחות אחת עם חיוך יפה , לא כמו השאר חמוצי הפנים. הסטמרים הטיסו אותם ללונדון ולימדו אותם יידיש.  הוא דובר ארבע שפות, למעשה חמש.  חוץ מעברית, יידיש, אנגלית ותימנית הוא דובר גם טיפשית, לא חכם במיוחד המסכן. ככה זה כשלא לומדים, אלא מחפשים את הכסף הקל בעסקי הבשר.  אוחזים רבע כבש לגברת אופנהיימר ופורסים אותו ואת הקישקע לגברת סולטנה אורזים יפה, תלוי בגודל הטיפ שזו מביאה.אני לא הסכמתי לקנות קישקע ,כי אחר כך יבקשו ממני למלא אותו באורז ובצימוקים , אני מעדיפה את מילוי המשמשים והפיסטוקים. הם ממאנים להקשיב לי הטרחנים האלה, כל חג אותו הסיפור:  תכיני רק עם צימוקים הם מבקשים, אז השנה החלטתי שלא.  בכאילו שכחתי את הקישקע, אבל הבאתי בירות  מכל הסוגים.            יורם היה קונה ויסקי מסריח ומשקה אותי כל הערב ואז אתם יודעים, היה קל לו יותר להרדים אותי לא בגלל עונתה קוראים לזה, אלא בגלל אמא שלו, שהיה מחוייב אליה יותר מהכל.   אכל איתה את הגפילטע שלא הסכמתי ללמוד. אצלי אכל את המרק בכאילו ואת הכבדים בחשק רב שייחנק. אבל הגפילטע, מי המציא אותם? בטח מגרד לו בראש.        אני אחת שאוהבת חגים, מדמיינת משפחתיות בכח, בגלל זה קיבלתי את החתן שלי באהבה כזו עצומה, למרות שאבא שלו לא נמצא איתו בקשר רציף ואמא שלו בקושי הוגה עברית. האחים מגובשים, מבלי שיחייכו אליי אני רואה להם  בלבן של העיניים שהם ממש אוהבים אותו ויתלו את עצמם בשבילו. מרחוק, כי הם גרים בלונדון והוא כאן. עשה עלייה כדי להרוויח את ההטבות של משרד הקליטה והעלייה, היה עדיף שייקח את בתי לשם , יחד עם ששון המחסל, מה יש להם פה בשר ושמש יוקדת?  עדיף את האפור והגשם ושלי יהיה מקום לבקר בו בעולם.  להרגיש קצת קוסמופוליטית כמו שאומרים. 



תגובות

הוסף רשומת תגובה