עשר דרכים להיות אישה שמייצרת שמחות

בשבוע העצמה נשית חשבתי לעצמי , מה אני לוקחת איתי הביתה מהחופשה הזו, אולי את השף? בכל פעם שמסתיים טיול אני נעצבת לרגע, רוצה עוד קצת להיאחז באשליה שהכל מוכן עבורי ואני רק צריכה לבחור את ההנאות של היום.   אז מה לקחתי הפעם?

המשפט "תהיי אישה שמייצרת שמחות" נאמר כבדרך אגב באחת ההרצאות ואותי הוא תפס. אם תמתיני שמישהו אחר יישמח אותך, את תחכי הרבה זמן . את גם תהיי תלותית , אז הלו תייצרי לעצמך את השמחה שאת ראויה לה. בואי תראי כמה זה פשוט: 
  1. בכל בוקר תחשבי:  איך אני הולכת לשמח את עצמי היום? אקבע תור לפן מרענן? אקפוץ לקניון לרכוש פריט חדש, או אסע בסוף היום לבקר חברה או לראות תערוכה. אני גם יכולה להחליט שאגיע הביתה לנוח. העיקר תתני זרקור לעצמך כבר בתחילת היום, זה עושה את העבודה, מבטיחה!
  2. לכתוב תודות, זוכרת? ההתמקדות בצד הטוב של החיים מושכת עוד טוב, חוק המגנט את יודעת. את יכולה להתחיל עם עשר תודות על העבר וההווה ועוד עשר על משאלות לבך לעתיד בלשון הווה, כאילו התקיימו למשל : תודה על האוטו החדש בחניה שלי, או תודה על הטיול המדהים לניוזילנד. 
  3. להימצא בחברת אנשים מגניבים, יש המון כאלה. תחפשי את אלה הרואות את חצי הכוס המליאה. נכון שלאומללות יש חברה והכי קל להיות בחברה עצובה ומלנכולית מצד שני, מה את רוצה שיקרה לך, דברים עצובים או שמחים? 
  4. לחגוג את יום ההולדת שלך כאילו את בת שתים עשרה. בת מצוה גם בגיל ארבעים? כי גם ככה את חייבת במצוות, אז לפחות תחגגי אותן. המלצה? מסעדה כפרית "עץ הלימון" שמגישה תפריט טעים והשירות מצויין . קרוב ויש חניה וכשר, בקיצור תתקשרי ותערכי לך אירוע נוצץ משלך. 
  5. מעשה של חסד בכל יום. אפילו קטן, להכין סנדויץ נוסף לחברה של הילדה , לאפות עוגה לשכנה, להחליט שהיום את מאירת פנים לכל אדם. אוקיי, גם חצי יום נחשב. 
  6. לתכנן כבר את חופשת הקיץ . תחליטי על יעד שלא ביקרת בו ותסחפי את חברותייך או משפחתך, כולם צריכים עידוד ודחיפה קלה. זה יהיה השיח שלכם, איזה כיף. אל תשכחי לסגור טיסות ומלון. 
  7. תקראי גם ספרים מעצימים, זה עובד ומניע לפעולה . מילה על הקלישאות בספרים, הן פשוטות ומשמחות.  דוגמאות? הפרק השני של החיים מתחיל, לכי לשטוף הפנים, המוח הנשי.
  8. פעילות גופנית. אני צריכה לפרט? לא! זה בסיסי, כמו שאת מתקלחת כל יום , כך את צריכה להתעמל כל יום, כן שמעת אותי. 
  9. סדנת בישול לכבוד שבת . איך אני עושה זאת? בוחרת תפריט חדש בכל פעם . לעתים מהבלוגרית התותחית שכל מתכון יוצא בול! מרילין איילון, או אפרת ליכטנשטט וגם מניקי וביסים, תנסי. היצירה משמחת, צאי מהריבוע לטובת מטבוחה חצילים או עוגת יוגורט . 
  10. תתאפרי . אפילו קצת ואני משוחדת , כי זכיתי בגיסה מקצוענית וטובת לב , שליוותה אותי במרתון פראג  ואיתה גיליתי את ספורה ומאק. מצאתי שהתבוננות במראה , בדמות שניצבת לפניי , שסללה לעצמה את הדרך ראויה לכל הטוב והשפע שהעולם הזה מציע ותשומת הלב לצבעים ולמרקמים גורמת לך להתמקד בעצמך, קודם כל.
אלו עשרת הגדולים שלי, אם גם לך יש רעיונות תשמחי אותי ותכתבי אותם בתגובה. 
שבת שלום!
חברתי דורית שחם דוגמא לאישה שמייצרת שמחות. כבוד !


תגובות

  1. אהבתי את הגישה והרעיונות המגניבים.
    ובכלל, רק מהקריאה כבר חייכתי🙂
    אז יאללה, הולכת לכתוב תודות

    השבמחק
  2. תענוג!!
    איזה פוסט משמח,מעלה חיוך ומניע לפעולה.
    על כך מדוייק והלוואי שנזכור לחיות ככה,כל יום מחדש.
    תודה❤

    השבמחק
  3. איזה פוסט כיפי ומשמח!!!
    שמחה שאת רב הדברים אני עושה כבר.
    לוקחת לי השבוע בכל יום מחווה/מעשה חסד.
    איזה כייף

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה