את ביום אהבה או ביום שנאה?

בוקר יום חמישי ושמתי לב שלא הכנתי את הפוסט הדו שבועי , הרי הבטחתי לעצמי לכתוב אחת לשבועיים. זה בדיוק תופס אותי בערב חג ובתכלס לא בא לי להכין שום עוגת גבינה או לטגן גבינת חלומי. אחרי שבוע מטורף של חזרה לשגרה אני מרגישה צורך להתאפס . הדבר האחרון שאני יכולה לחשוב עליו זה להקציף ביצים ולקפל אותם בתוך הגבינה , או להיפך? מה אומרות המומחיות?

ברוח זו ביקשתי מהילד לקנות עוגה מהסופר. ״אמא את בטוחה שהכל בסדר?״ שאל. ״אני עייפה היום ולמרות שהצטיידתי במצרכים שיספיקו לשכונה שלימה, אני מעדיפה לקנות, לא בטוחה שאספיק לאפות״  הרהרתי בקול. ״רק בלי עוגת קצפת, כי כמה ג׳אנק אפשר להכניס לבית״ צעקתי מהחלון.

צילום: ורד שפרונג קופליק המהממת

אני לא יודעת מה אעשה עם כל המצרכים ואולי בסופו של דבר אכין מאכל חלבי , או אחלק. תאטמו אוזניים לרגע, כי אני  מתכננת לקנות פיצה ״שמש״ דקה!  הינה עשיתי להם פירסומת, כי מגיע להם ! השירות מעולה.

לפעמים יש לנו תוכניות כאלה גדולות ואנחנו מתחילות באנרגיות שיא להתכונן אליהם. לדוגמא האפיה והבישולים לחג , שהם סוג של הרגל והשפעה סביבתית וגם צורך בסיסי לחלק מאיתנו.  תיכננתי תפריט עצום לפני מספר ימים והגוף ממאן להזיז את עצמו לכיוון המטבח.
אצלי זה המטבח, מישהי אחרת תגיד שאין לה כח להתאמן. 

התחושות האלה מחברות אותי לדבר מעניין ששמעתי לאחרונה על ימי שנאה והאהבה בחיים. יש ימים שאנחנו מלאות אהבה לדרך שלנו ולהרגלים והכל מתנהל על מי מנוחות לעומתם ימים שבא לנו להרוג מישהו. זמזומים של הסביבה מוציאים אותנו מדעתנו ואין לנו יכולת להתרכז ולהתקדם במטרות שלנו. את יודעת מה?  זה בסדר, זו דרך העולם וזה מצב זמני.  יש עצירות בדרך שמלמדות אותנו משהו, או כפי שחברה אמרה לי : העצירות בחיים נועדות לחדש את הטוב ולהביא טוב חדש.

מה עושים כדי שיהיו לנו יותר ימים של אהבה ? הרב יובל הכהן אשרוב מסביר: צריך לקבל את העובדה שאנחנו ניתקל בימי שנאה ונדע שהם יעברו . נשתדל לא להיות במצב רוח ירוד מהמצב רוח שנחת עלינו. אם כן, ממשיך הרב מה עושים כדי להביא לחיים יותר ימים של אהבה ושמחה? מאמינים שכל מה שקורה הוא לטובתנו ולא מוותרים! ממשיכים בקצב איטי.  מסכימה . היי אני לא אנדרדוג :-)

אקח אותי לדוגמא. התחלתי בהתלהבות את ההכנות לחג ופתאום לא בא לי לבשל, בא לי לנוח. אף על פי שהשקעתי
 מחשבה וכסף בתכנון ארוחות החג אבין שהרצון לא לעשות כלום הוא לגמרי בסדר.  עם זאת לא אפסיק לחלוטין את 
ההכנות . אמשיך בקצב איטי ואזכור שזה יחלוף. שעה שעתיים ואעלה על דרך המלך .מוסיף הרב אשרוב , על כל תהליך בחיים : אם התלהבת בהתחלה והחלטת שזה נכון, תמשיך! השכל מכריע. השיעורהמלא באתר ״סוד הדברים״ 

תיכף אגש להכין קפה , אתבונן ברשימה ואבחר במה להמשיך. ואם גם את קצת התעייפת בדרך תזכרי שזה טבעי 
וזה חולף ואולי מוזיקה טובה תחזיר את האנרגיות.
חג שבועות שמח ותודה שהיית איתי . 

תגובות

  1. מקסים כתבת, נותן דרייב 😘

    השבמחק
  2. מקסים ריקי איזה כיף לקרוא את מה שאת כותבת עשית לי חשק להכין עוגת גבינה אז הכנתי גבינת פרורים

    השבמחק
  3. אוהבת כל כך את כתיבתך ! תמשיכי ! חג שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ענתי , כיף לי שאת קוראת ומגיבה. שבוע טוב!

      מחק

הוסף רשומת תגובה