לתושבי הדרום ולקולגות שלי באהבה


תושבי הדרום , אני לא מכירה את כל תושבי הדרום, יש מספר אנשים שנמצאים ברדיוס שלי ואיתם יש לי קשר כמעט יומיומי, בלי שמות בבקשה, לא שאלתי לרשותם. לפני כשני עשורים שרתתי בגן יבנה, המקום האהוב עליי בזכות האקלקטיקה האנושית והנוף שמלווה את הנסיעה אליו , נמצא כעת באיזור המלחמה. במשך כשנה התנדבתי בקהילה מדהימה במסגרת תפקידי  כקומונרית של סניף בני עקיבא המקומי.
 
ילדה בת 18 וכבר מנהלת סניף של 200 חניכים ועוד 10 מדריכים וחבריא ב, שהרגישו בעלי בתים במלעיל. מבט בוחן שלהם אמר:  אנחנו התותחים של הסניף הזה, לא משנה היכן למדת לקמנר וקצת חישובי תקציב הלעיטו אותך , אבל את המצעד של שבת אירגון אנחנו לא נגיד לך איך להפיק , יותר בכיוון של נקבע לך!!  זה היה הסגנון, פחות או יותר בכל זאת שני עשורים וארבע לידות מוחקות חלק מהתאים.

כן משם אני , מתנועת הנוער בני עקיבא מאהבת הארץ ומהשירים של פעם . משירים של מלווה מלכה , סעודה שלישית עשויה כהלכה משימורי פרי גליל, כי המתחרה פחות מוצלח , שכחו לעטוף את גרעיני התירס בסוכר , נראה לי.

טיול של שבת תמיד הסתכם בעוגת שוקולד בחושה ולימונדה, אצל אחד השכנים בגן יבנה והמשפחה המאמצת שלי הימרה על תפריט קבוע בכל סעודת ערב שבת: קציצות דג שוחות ברוטב אדום רימון , אורז לבן עם הבזקי פלפל שחור גרוס וכרוב חתוך גס מתובל בלימון בלאדי דומה לתבלין של יוחאי ביטון וקצת מיונז תלמה. הייתי בטוחה שאמשיך בסגנון סנדלי אברהם אבינו וחולצת תנועה בגוונים שונים ולא של קסטרו. ראיתי את עצמי מורה לאנגלית, אוחזת בכרטיסיות שעברו שיפוץ בלמינציה ומהנהנת להלו עם מבטא של אנגליה, שעדיין מסגלת לעצמי. היו גם מחשבות לעשות שליחות בקהילה יהודית בגולה.

חלומות של בת שרות לאומי בגן יבנה. שנה מהולה בשמחה ובתסכול של מתבגרת שיצאה לחיים  ואז זה קרה, אבי נפטר בסוף אותה שנה ויחד איתו נטמנו כמה חלומות. נשארה המנהלת.

ריקי כרמל, ממנהלת סניף בני עקיבא למנהלת ספריה עירונית ראש העין. והנוסטלגיה מאין תצמח? אני שואלת את עצמי, מיומיים של רביצה בבית , מסיבות אישיות ובמקביל מהאזנה רצופה לשידורים אינטרנטיים לעמוד ענן. תושבי הדרום, גן יבנה , מההכרות שלי לא חוו טראומות לפני כעשרים שנה, למעט מלחמת המפרץ הראשונה. היישוב הירוק, הריחני והפסטורלי הזה שבשביליו היינו הולכים בחבורות להתארח אצל משפחות , צריכים כעת לחפש אצל מי להתארח .

ביתי פתוח. שבת שלום .

תגובות

  1. ריקי יקירתי ,
    איזה יופי כתבת מקסימה שכמותך!!!
    את מוכשרת כל-כך ונגעת לי ללב עם הסיפור על אבא שלך ...
    הלוואי שהכל יעבור ושיהיה כבר שקט אצלנו ...
    המון אהבה :-)

    השבמחק
  2. ריקי אהובתי,
    ריגשת אותי מאד. גאה ושמחה להגיד שלמרות שלא הזכרת שמות - אני אחת מאלו מגן יבנה שאת מכירה :-)
    אין כמוך
    שבת שלום !!!

    השבמחק
  3. שרה ושרית היקרות תודה על המשוב. מדהים לקרא כמה אתן אוהבות ומשתפות גם בשעות לא קלות. באהבה רבה ובתקווה לשקט מיידי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה