תובנות לחיים בעקבות מרתון פראג

מרתון דורש כוחות נפש, כוחות פיזיים ומנטליים.  מהיכן לוקחים את הכוחות האלה?  בזמן שמניתי לעצמי את התובנות שלמדתי מהמרתון, הבנתי שאפשר ליישם אותן כדי לצלוח  כל מיני אתגרים מורכבים . מוכנות? 

1.דרושה תוכנית- תוכנית פעולה מפורטת לפי שבועות עד להשגת המטרה. כחמישה חודשים לפני המרתון מאמן הריצה בני זר, מרתוניסט ומאמן שתי קבוצות כתב לי תוכנית אימונים לארבע פעמים בשבוע ולמשך 15 שבועות. אחרי כל אימון עידכנתי את התוכנית ובהתאם להישגים  עודכן שבוע האימונים הבא. היו גם יעדים קטנים לפני המרתון , כמו מירוץ ראשון לציון 15 ק"מ וחצי מרתון ירושלים, שבשניהם התרגשתי וזה הכין אותי להתרגשות הגדולה של המרתון. 


2.לדאוג לתמיכה רגשית - ברב האימונים רצתי לבד,  לעתים בקור של 6 מעלות  וגם בשמש של נמל תל אביב , שהכינה אותי לשמש המפתיעה של פראג. בחודש האחרון לפני התחרות התעייפתי ממש , מזג האוויר התחמם והריצות הארוכות הסתיימו בשמש קופחת. איך שרדתי חודשים של אימונים לבד? חברות טובות. יכלתי להתבכיין, לצחוק, לשתף, להביע חששות עם חברותיי דורית וורד, שבעצמה התאמנה למרתון המבורג וגם עם יעל ינאי מרתוניסט אלופה ומנוסה שלא חוסכת בטיפים ובהקשבה.
3. לגייס את בני המשפחה - בחודש האחרון רגע לפני שאזלו כוחותיי שאבתי עידוד מילדיי וזה היה הנוסח: "אמא כמה היית צריכה לרוץ היום? וכמה רצת באמת?" החשש שיתאכזבו גרם לי לסיים את כל האימון וכמובן גרם לי לסיפוק גדול.
4. להתחיל כל יום מהתחלה - חמישה חודשי אימון זו קריעת ים סוף, במיוחד כשהקילומטראז' עולה ויש תחושה שכבר הייתי שם. ההיכרות הזו יכולה להיות בעוכרינו.  נזכרתי בשיעור של הרב אשרוב בנושא התחדשות .
5. להתפלל - לבורא ולהוקיר תודה על ההצלחות.  תהילים, צדקה וחסד אלו כוחות רחניים שיש להם יכולת ליווי עצומה לאורך היום.
6. להתעקש ולהיות מרוכזת במרתון עצמו - קיבלתי טיפ מבני המאמן להיות מרוכזת ועקשנית. מורד חברתי קיבלתי טיפ לכתוב את הזמנים על גב כף היד ומדורית זכרתי לא לפתוח בריצה מהר ( זו החולשה שלי) וגם החלטתי שאחרי כל ק"מ אני אומר מזמור לתודה מזמור ק . בנוסף זכרתי את הגולנצ'יק שמחכה לתוצאה ואת נכדיי המתוקים ודמיינתי שהם יותר גדולים ואוחזים בשלט שראיתי שם : I trained for months to hold this sign. 
7. להיות מאורגנת ולא רק בתוכנית האימונים -  גם במרחב הביתי ובמקום עבודה ולא לחפף בשום דבר, משום שהאירגון והשלמת המשימה מביאים סיפוק ועידוד למשימות הבאות. 
8. במקרה של דאון לשמח את עצמך בדברים טובים שעשית- היו נפילות כמו במקרה שהתחלתי לרוץ 20 ק"מ ואחרי 6 ק"מ הרגשתי שאני צריכה שיפנו אותי. הבעסה היתה עצומה. לאחר מספר ימים שמעתי שיעור על השמחה ואיך בנאדם חייב לשמח את עצמו בדברים טובים שהוא עושה , כדי לא לצנוח לתהומות.   תוכלו לשמוע  כאן על השיטה. 
9. לנוח - אני נהנית לנוח בשבת ולהתמקד בהכנות של הסעודה והבגדים החגיגיים . זה מנתק אותי מהמחשבות הקבועות שטסות במוח בלי לתת מנוחה. אני מרוויחה  רגיעה פיזית ומנטלית. פשוט כיף .
10. שופינג - נסעתי במיוחד עם יעל ינאי כדי למצוא אאוטפיט למרתון, מדדתי עשרות טייצים וחולצות עד שמצאתי את הלוק שאהבתי והיה לי נח. את הכובע קיבלתי במתנה ליום הולדתי מבני יאיר.

לבסוף, ביקשתי מגיסתי סיגל המאפרת שטסה איתי לפראג ובילתה איתי את הימים שלפני המרתון שתיתן  
טיפ למי שאוהבת להתאפר וגם רוצה לרוץ: 

לא צריך להעמיס באיפור.  אם מתאפרים חשוב להשתמש במוצרים עמידים למים כמו מסקרה , איליינר ומייק אפ קליל. חשוב שתקחו איתכן שפתון לחות להתרענן לאורך הריצה. וזה עוזר, אני מוסיפה. 
ועד האתגר הבא קבלו תמונות ממרתון פראג. וכאן על החוויה שלי ממרתון וינה. 


תודה לאל!

אני וAdele מרתוניסטית מקייפטאון

באקספו

ברכה מרגשת מדורית וורד

עוד 3 ימים למרתון

ליד הבית של קפקא

פראג זו אהבה

ברכה מילדיי היקרים

תגובות

  1. אחותי הגדולה (תרתי משמע) ואיייי ריגשת!! ❤️❤️

    השבמחק
  2. ריקי יקרה, כמה טוב שאת משתפת בפרטים הקטנים, כדי שנלמד איך להתמודד עם קשיים בחיים. זה הערך המוסף להישג שלך!
    הישג ענק שמלמד איך התגברת והפכת לגיבורה. וכך נבין ממה את עשויה:) וכנראה גם אנחנו בני אדם עשויים. איזו השראה את מביאה איתך!
    יישר כוחך! :) באהבה עדי בורשטיין.

    השבמחק
    תשובות
    1. עדי היקרה, תודה רבה ששמת לב לפרטים הקטנים ואני חושבת שלכולנו יש יכולות , רק שצריך למתוח אותן עד כמה שאפשר.

      מחק

פרסום תגובה