קשרים מקצועיים עם ואנבס בצרפת העיר התאומה של ראש העין


לראש העין מספר ערים תאומות, המקיימות קשרים תרבותיים ודיפלומטיים מזה מספר שנים. כחברה בועדה לקשרי חוץ של עיריית ראש העין, זכיתי להכיר אנשים נפלאים ובעלי רצון אדיר להתחבר לתושבים בראש העין. חיברתי שני כובעים, זה של מנהלת הספרייה והשני של מתנדבת בקהילה וזה עבד ! הקהילה בואנבס התאהבה בספרייה שלנו. זה קרה בדיוק לפני כשנה בכנס ראשי ערים מכובד שהתקיים בראש העין בו השתתפו נציגים ממספר ערים בעולם. מהעיר ואנבס הגיעה משלחת מפוארת. זכיתי  להציג את הספרייה שלנו בכנס, בין היתר את הספריומט ואת מועדון הקוראים .

להפתעתי הרבה, המשלחת מצרפת שכללה את  ראש העיר מר גודישו, סגניתו פרנסואז וכן ראש הקהילה היהודית מאדאם טויטו הפתיעו את ראש העיר שלנו משה סיני ואת באי הכנס והגישו במתנה עשרות ספרים בצרפתית, קלסיקות מהמורשת הצרפתית, תרומה לספרייה העירונית .  






כולם קוטלגו וניתן למצוא אותם בקטלוג הממוחשב. כמו כן ניתן להזמין דרך אתר הספרייה באינטרנט כל ספר מהרשימה ולקבלו  בספריומט שיוצב בעוד מספר ימים בשכונת נווה אפק.


הבוקר פגשתי את עינת יפת , ואפרת הרמן  המלוות את הקשרים המוזיקליים עם הקהילה בצרפת. שתיהן חזרו מביקור   עם להקת באטריסטה, שאגב הופיעה בספרייה שלנו עם כלי נגינה לא קונבנציונליים. הלקה מורכבת מתלמידי תיכון, המנגנים בקונסרבטוריון העירוני , מלמד אותם עם המון אהבה גיא יונה . הספיקו להופיע ברחבי העולם ולקצור מחמאות ומעריצות.


 

 
במהלך הביקור , הקהילה בצרפת שוב פינקה את הספרייה העירונית ואת תושבי העיר ושלחה עם המשלחת עשרות ספרים חדשים בצרפתית. איזה כיף!! אני מאושרת מהקשר הזה.



לפני כשנתיים, ביקרתי בצרפת ונפגשתי עם מנהלת הספרייה של העיר ואנבס . יש מה ללמוד מהצרפתים, אלגנטיות, הגשה של הספרים, תערוכות אקוויזיטיות והמון חן. 

\

merci כבר אמרתי? ואפרופו בלוגים וספרים, קראתי ספר כיפי פטיט אנגלז, המספר על לא אחרת מאשר סטודנטית אנגליה שעברה לגור בצרפת , מתחתנת עם אהוב נעוריה ושניהם מנסים את מזלם בפריז. החיים מובילים אותה לכתוב בלוג וההמשך... תקראו אתם.

au revoir

תגובות

  1. איזה יופי לקרא!
    ממש מרגש !
    שיהיה לכם המשך קשר פורה ומוצלח!

    השבמחק
  2. הי שרה, תודה על הברכות!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה