מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?

בעיצומו של יום המעשים הטובים, אני קוראת לכולם לבחור במעשה טוב אחד , משמעותי עבורכם , לפנות לזה זמן ולעשות אותו עוד היום. כחובבת רשימות אמנה בפניכם אפשרויות לפעולה בפלטפורמה של הספריה: 

1. לספר סיפור בקול - מכירים את זה:   לא מצליחים לישון צהריים, כי הילדים של השכנה משחקים בדלגית מתחת לחלון שלכם? זה הזמן לנשום עמוק , להיפטר מהאסנה של תנוחת הלוחם ולהיכנס לשוואסנה לשתי דקות ותוך כדי לדמיין את עצמכם מתניעים את הרכב, לוחצים בוייז על ספריה עירונית ונוסעים לשם עם שלושת ילדי השכנה , שבטח תגיע רק בשבע בערב הביתה, כמעט כמוני. בוחרים את אריה הספריה וקוראים בקול , כולל האאאאארררר של האריה.
נו, התעוררתם אתם שם? 


2.  לעזור בהכנת שיעורי בית - מתי בפעם האחרונה ישבתם עם תלמיד כתה ד' והסברתם לו מה זה שבר? או מדוע קוראים לכם איציק או שושנה ? לי קוראים רבקה, על שם רבקה אימנו . אבי ז"ל בחר עבורי את השם, כי רצה שבתו תלמד מהאצילות של האמהות התנ"כיות. 

אז זהו, שאני עוד לא מגרדת את הרף הזה, ובכל זאת, רצוי לקחת ילד או שניים, שלכם או של מישהו שמכיר אתכם (מבלי להבהיל אנשים ברחוב) ולהציע שהערב אתם תיקחו את שני הדרדקים להכין שיעורי בית בספריה ואחר כך תקנו להם, ניחשתם נכון, פלאפל חתוכה. הבנתם את התמונה? 



3. לראות סרט ביחד - מה ההבדל? אפשר גם בקולנוע וממתי סרט נחשב מעשה טוב ? ראשית, ברגע שהקדשתם זמן ומחשבה למישהו אחר, לוח המעשים הטובים קיבל וי נוסף.
שנית, בספריה זה חינם, יש המון חניה , שומרים על המשקל כי לא אוכלים פופקורן לארג', רק לועסים מסטיק עלמה ללא סוכר. סרט שאהבתי במיוחד !! up תביאו מהבית , תבקשו מהספרנית ואם לא מסתדר תקליקו דה וויס ותנסו לסלסל ביחד עם ניב מנצור .




אדה המתנדבת שלנו
4. לגיל 18 ומעלה - כאן המטרה לסייע לנו, צוות הספריה. אנחנו נחשבים לקהילה בפני עצמה, הקהילה הקוראת והמעודדת קריאה. יעזור מאוד אם תגיעו בין ארבע לשבע לסדר את הספרים שהלקוחות מחזירים.

המון ספריות משוועות ללקוחות מתנדבים, כאלו שאוהבים לעטוף ספרים, לסדר ספרים על המדף, להמליץ על ספר טוב וכל זה למען הקוראים האחרים. אנחנו מזמינים אתכם להגיע ולהתנדב . יום המעשים הטובים זו הזדמנות להתחלה נפלאה. 





5. מעשה טוב לעצמכם - Do something good to yourself everyday. זה הענן שמרחף מעל ראשי . לקראת סוף השבוע אני נזכרת בו, או בימים שמעוררים מחשבה, כמו היום. הענן הלבן אומר לי להיות אקטיבית ולעשות למען עצמי, משהו קטן כחלק משגרת היום , כמו צחצוח שיניים , כך גם מעשה טוב יומיומי .


לחבק את סבתא 
 במיוחד בימים עמוסים, מרגיע אותי לדעת שמשהו טוב מצפה לי , כי תכננתי אותו והוא בשבילי. לדוגמא,  פרק אחד מהספר החדש של מישקה בן דוד, להזמין מקטלוג הספריה רומן מתח, לקנות זר פרחים בסוף היום ולא רק לכבוד שבת, לרכוש פרי שמזמן לא אכלתי או להתפנק עם מאקי אינסייד אאוט.

היד נטויה ואפשר לשתף אחרים , אולם החשיבה הראשונית צריכה להיות מה אני רוצה לעשות למען עצמי והמיקוד והמחשבה על עצמי יגרמו לי להיות בן אדם טוב יותר.  

אני מזמינה אתכם לכתוב לי על מעשה טוב*** שעשיתם למען הקהילה ואחד נוסף למען עצמכם.
***תקף לכל השנה 

תגובות

  1. כתבת יפה ריקי , כרגיל .
    וזה נכון מאוד לעשות משהו טוב בשביל עצמנו .
    ובטח ובטח למען הכלל .

    אני אגיד לך ממה אני מסתייגת ביום הזה . מהשם שלו.
    "יום המעשים הטובים" .
    כלומר? שיש יום אחד שבו נעשה מעשים טובים ? ברור שלא , אבל הקונטקסט בעייתי בעיני . אנחנו מחנכים לעשות מעשים טובים כל יום , לא ככה?...
    צריך לשנות את השם של היום הזה ...
    אני אחשוב על משהו ואחזור אלייך :-)

    השבמחק
  2. ל"בלות" כמה שעות בטלפון עם בזק כדי לסדר את האינטרנט במחשב של הבן שלי, נחשב למעשה טוב?
    ואולי להזמין דרך האינטרנט קניות לבית במקום לבזבז שעתיים בשיטוט בין המדפים בסופר מרקט? זה מעשה טוב שעשיתי בשביל עצמי.

    פוסט מ ק ס י ם
    בהחלט עושה חשק לעשות מעשים טובים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שרית , דוקא הבוקר ביליתי כמה דקות עם בזק, הם עשו מעשה טוב למעני :-) והקניות לבית ללא ספק אני צריכה לאמץ. הביאו סחורה טובה?

      מחק
  3. הי שרה, תודה . אני חושבת שיום המעשים הטובים מעורר את הרצון שקיים בכל אחד לעשות מעשה טוב למען הקהילה , סוג של תזכורת להמונים . ממתינה לשם אחר :-)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה