תזכירו לי למה אני צריכה לבשל?

נשימה ארוכה שמכוונת לאורך רוח
השבוע בשיעור יוגה שאפתי ונשפתי ארוכות דרך האף בפה סגור  , תוך התמקדות בלב הפועם. ניסיתי זאת באמצע העבודה כמה נשימות איטיות וארוכות בעצימת עיניים ובנפש אוהבת.

בתרגול יוגה עם המאמנת שרון
ובדינמיקה הזו פגשתי את אחת השפיות המלבבות שהכרתי, טוב אני לא מכירה אישית שפיות , אולי את הסו שף קובי כרמל, אחי היקר, מפיק אירועים ומעצב תפאורות  המבשל ואופה כמו פודיס אמיתי. התיבולים שלו ערבים לחך, משום שיוצר פיוז'ן ממאכלים תימנים . אני ממליצה להיכנס לאתר שלו להשתעשע ברעיונות .
בחזרה למרילין איילון , שפית , הכותבת טור קבוע בעיתון "משפחה" שיתפה אותי בסיפורה האישי מרגע עלייתה ארצה בגיל 18. הוריה ואחיה נשאבו לרעיון העלייה מצרפת ובנחישות האופיינית לאישה ולמנהיגה קבעה את משכנה בראש העין. מדוע צרפתיה נוחתת כאן ולא בנתניה או רעננה? בזכות חוויות הילדות שנחרטו עמוק בלב . כמעט בכל קיץ הגיעו לבקר אצל סבא וסבתא , החצר הגדולה, השכונה האנרגטית החום והים , הסביבה האינטימית וגם הביזרית משהו מבחינה קולינרית גרמו למרילין ובעלה לנטוע עץ מול "המכולת של נוני" ואחר כך בקרבת מינימרקט אחר.


My blogeria , הבלוג המושקע של מרילין צבעוני וטעים, למשל המנאיש, פיתה לבנונית אפויה בתנור. לתומי ניסיתי את המתכון  במחבת גריל והתוצאה,  משובחת . כחובבת מתכונים קלים אני נכנסת למטבח רק כשאני רעבה ומבשלת מתכונים מהירים שלא דורשים ממני שלבים והקצפות , עוגת התפוחים הכי מהירה בעולם התאימה לי כמו כפפה ליד וגם קצרה תשבחות . מרילין לעומת זאת מכוונת להפקות בישול לצד איתותים מהירים על הכיריים והבזקי אור מהתנור. הסיפורים בבלוג כבשו אותי באותנטיות שלהם ובקלילות העשייה, גם מתכון מורכב מחולק בשיטתיות ומתאים למי שרוצה רק לנסות. המרכיבים מוצגים במידות ברורות , יש קשר בין חלק א לחלק ב של המתכון והכל מלווה בצילומים ובטיפים של הקוראים. 
סוכם כי מרילין תעביר סדנה בספריה , כולל טעימות . פרטים נוספים בספריה. 

מטבח הוא קרקע בטוחה למשחקים בתנאי שמכירים את הכללים , פעם היה לי אורך רוח לבשל, לנסות מתכונים שמתחילים בהפרידי את החלבונים והחלמונים . אולם,  18 שנה של דריכה במטבח שחקו אותי , האוטומט שבי עובד במטבח ושכחתי איך לגוון. לשם כך אני נעזרת בספרי בישול או בחברות: תגידי איך את מכינה את האורז עם העדשים ? הסלמון , צריך לכסות אותו? העיקר שיצא בריא ויכלול את כל אבות המזון.

גם לי יש עוגה שתמיד מצליחה , עוגת התפוחים של השכנה.  תהנו.

לקנות 3 תפוחים גרנד סמית לקלף ולחתוך לקוביות - להוסיף 3 כפות יין , כפית סוכר וכפית קינמון ולהניח בצד. בקערה נפרדת לשים 2 כוסות קמח, 1 שקית אבקת אפיה, חצי כפית סודה לשתיה וקורט מלח. בקערה נוספת לערבל 3 ביצים גדולות , כפית תמצית וניל וכוס סוכר .להוסיף לסירוגין את תערובת הקמח עם כוס שמן קנולה. לערבב מעט. להוסיף את התפוחים לערבב קצרות ולשטח בתבנית , או בשתי תבניות אינגליש קייק. מי שאוהבת אגוזי מלך כמוני, יכולה לפזר לפני האפיה תערובת של חצי כוס אגוזי מלך קצוצים עם כפית קינמון ושתי כפות סוכר קנים . לדחוס לעוגה בעדינות ולאפות כ 40-50 דקות  בחום של 180 מעלות . 




תגובות