נשים, אמהות גברים ומה שבינהם

יש בי יצר דאגנות ששמור לאמהות
אם לדייק שמור מאוד לאמהות חד הוריות. אנסה בפוסט הזה לתת סקירה על עולמה של אם חד הורית העובדת במשרה מלאה ומנסה לגוון את החיים גם בפעילויות החורגות מד' אמות של הורות.




אם חד הורית לארבעה ילדים נשמע הרבה יותר אפי מגרושה, יש בזה משהו הירואי.
להיות אחראית בלעדית לשלושה מתבגרים פלוס אחת בדרך ,לשאת את הנטל, לרכוש ספרי לימוד ותלבושת בי"ס בתחילת שנה, לפגוש את המורים החדשים בארבעה מוסדות לימוד שונים, להבין את תוכנית ההעשרה של כל בי"ס. לתהות באשר לחשיבותו של שביל ישראל דוקא בימים שתכננתי יציאה עם הילדים , או לשלם עבור שיעורי פסנתר בבי"ס של הילד השני, להסכים שיחידת בגרות אחת באומנות לא היתה שווה את מחיר מאות השקלים שבמקומם יכלתי לקנות מחשב חדש, או לנסות לשכנע את הילדה להירשם לחוג צרפתית במקום השפים הצעירים.

באמת, זה מה שחסר, עוד ערוץ אוכל מהלך בבית? הרי ברחתי מזה, אז אני מקבלת את זה ישר לפנים: רשימת קניות מהחקלאי לשולחן שלי: גזרים, גמבה אדומה, צהובה, ירוקה , קישואים , בצל ורוטב סויה, לצורך הכנת מוקפץ. סליחה, הן לא אמורות למלא את המזווה של ביה"ס, ואז להתחיל את החוג , ממילא אנחנו משלמים.

והאחריות לא פוסחת על  : אסיפות הורים , מסיבות חנוכה, כולל קונצרט מוזיקלי כדי שאוכל להשוויץ  בילד, טיול להורים בלבד ביום שישי בסימן גיבוש של קהילת ביה"ס וערב אמהות לבנות עם זמרת עלומת שם, באולפנא של בתי. לא שאין לי ערב כזה כל יום, הרי אבות ובנות לא ממש קיים אצלנו בבית ובכל זאת, לשבץ את הכל , כולל למצוא חופשה משפחתית ולהזמין גם חברים , להתנהל נכון בספריה, להספיק לריצה וליוגה ולשאר השוטפים.

עד לאחרונה חשבתי שזה הכל אני, אם השנה שמגדלת את ילדיה, הייתי בטוחה שכל אמא כזו צריכה את תמיכת המשפחה שיתקשרו וישאלו: את צריכה שאהיה עם הילדים ביום שאת מסיימת מאוחר את העבודה,  יש לך אירוע ? לעזור לך במשהו . הייתי בטוחה שגירושין מגיעים עם ערכת עזרה ראשונה מהמשפחה. המורחבת.

טעיתי

יש המון גאווה בניסיון לגדל את הילדים לבד. החינוך אינו נחלתה של האם , גרושה או נשואה, היומרה להכניס את כל הלו"ז ליומן של גוגל , לדהור לעתים על הכביש ולהספיק ולהספיק התגלתה כפסאדה.

צריך לעצור , להתבונן ולהפנים מיידלה. את בחרת להיות אם חד הורית, כמו שאמא אחרת בחרה להישאר נשואה. ואם את אלמנה, אז אין לך בחירה? דוקא יש להתחתן שוב. 
ביום הבוחר התחדדה לי ההבנה שעובדת היותי אם חד הורית אין בה בכדי להקשות עליי את החיים, אלא להאיר אותם מזרקור אחר, לשאוב כח ממקור אחר, להפוך את סדרי העדיפויות אם יש צורך, לחוות את השבתות, החגים והחופשות שונה מהמיינסטרים, לבטוח בעצמך אמא. אם נבחרת להיות חד הורית באיזושהי תוכנית מאסטר שלא ברורה לך, את יכולה לבחור להצטיין בה, או לפחות להנות ממנה . 
מפלגת אמהות בעיר אחת ובאחרת מפלגת נשים,  מחובתה ליצור שיח בנושא אמהות חד הורית על שלל צורותיו. 



תגובות

הוסף רשומת תגובה