גבר זו אישה שעברה שינוי גנטי

אני רוצה להציע אלטרנטיבה לכנס מקצועי.
השתלמות מנהלי ספריות לא רגילה , שמטרתה להעיף את המח.
המפגש האחרון היה מסורתי, כנס טוב, שכלל חברת מנהלים איכותית, מקום יפה ורציני ותוכנית מוכרת לרובנו. ניתן להמשיך בסיליבוס  הזה, המשרת יפה את המטרה של מקצועיות וחברות, מרגוע והעלאת חוויות משותפות .

הרצאה מעולה : מישל קישקה
עם זאת, אפשר קצת אחרת. אתמקד בשלושה רעיונות למסגרת אחרת של כנס:  הראשון חברת המנהלים, השני יתן זרקור על המקום והאחרון יציג עטיפה שונה לתוכן.

אני רוצה לפתוח דוקא בשלישי . בכנס מקצועי אנו נדרשים לחדד חושים ולהיות פסיביים , לשתות בצמא של גמל במדבר סהרה את דברי המרצים /סופרים/רעיונאים וכד' . בכנס אלטרניטיבי אני מציעה לפתוח את החושים לרעיונות מהשטח, של חוכמת ההמונים , חוכמת אנשי המקצוע המשתלמים. לכן אתחיל בתוכן : אנחנו יודעים פחות או יותר מה קורה בכנסים: הרשמה, קפה, ברכות, מושב ראשון , שני, צהריים , מושבים ממשיכים וכו, בערב מופע או סיור , ביום השני יש סדנה , ממשיכים המושבים, עוד מרצה ושוב ארוחה. הדינמיקה מוכרת וקבועה.

אני מציעה להתחיל את ההשתלמות בסדנה , מהסוג שפותח את הצ'קרות, מניע לעשייה. בסדנה כזו על המשתתפים להיות אקטיביים , יום שלם של התבוננות לעומק על נושא מסויים ובסוף היום יש תוצר. לארוחת צהריים כולנו נצא מהמלון ,  ובין הערביים נתכנס לשיתוף בחוויות. לדוגמה קוד המנצח, או העבודה של ביירון קייטי, סדנת חזון עם בני גל . חביבה עליי במיוחד סדנת המסע. היות ואני אוהבת לכתוב,  מרתון כתיבה יוצרת זו ההעדפה שלי. המטרה , להוציא מאיתנו את היכולות האישיות, לדבר על עצמנו. לשוחח עם מיכל, אמירה, יעל , אושרית ושוקי. לא כמנהלים אלא כאנשים ומשם לקחת את החוזקות והניסיון וליישם במקצוע.   

תבנית מסורתית של הכנס משאירה אותנו באזור הנוחות . סדנה של מספר שעות ויציאה מחוץ לגבולות איזור הלינה מאפשרת לנו לדבר על חלומות, לתכנן אירועי ספריה יוצאים מגדר הרגיל ולהתחבר אחד אל השני ולהיות בגובה העיניים.

הרעיון השני הינו המיקום. בתי מלון מפוארים ככל שיהיו לא משאירים בידנו ברירה אלא להתנהג כאורחי בית מלון מנומסים וחנוקים . אני מדברת על המדבר, לינה מדברית, וקומזיץ משותף . נסיעה משותפת למדבר יכולה להיות מלווה בחששות : מזמן לא היינו, זה רחוק, החיבור לאינטרנט צולע, אין קניון (לעצמי אני אומרת) , אין לי יכולת להקדיש כל כך הרבה ימים לכנס, אולי אוותר . בהחלט סיבות לגיטימיות . עם זאת, כוחו של המדבר בשקט שבו, באינטימיות , במרחק מהמציאות השוטפת . התכנים באיזור מדברי יקבלו טוויסט . 

נדמה לי שריקודי עם וסיפורי צ'יזבטים מתלווים אוטומטית לחוייה מדברית , חלק בלתי נפרד. אומנם אנחנו גדולים ובכל זאת צריכים לשווק את שירותי הספריה לילדים. לינה בשטח הפתוח תחולל פלאות בצד הימני של המח.  גברים ונשים כאחד. את ספירת הגנים בכל כרומוזום נשאיר לפרופ' יורם יובל. 

אסיים בחברת המנהלים, בקולגות הנהדרות , בגרעין של הכנס . אנחנו משעממים את עצמנו בכל פעם מחדש עם דיונים על צ'ק פיקדון או חיוב באשראי, כי אנחנו רגילים לזה. כוחו של ההרגל והחשיבה האוטומטית מניבים תוצרים צפויים מראש. לכן, כדאי לשקול כנס משותף עם מנהלים מהתחום העסקי.... כל שילוב מבורך. 

השתלמות מנהלי הספריות הציבוריות שנטלתי בה חלק היתה כיפית , נהניתי מחברת קולגות מכל הארץ, הכרתי מנהלים חדשים, המלון היה נח והשף עשה מלאכתו נאמנה. למארגני הכנס מגיע יישר כח . ההגיגים שחלקתי אתכם נועדו לעורר מחשבה, לא בהכרח שכל הרעיונות ביחד יעבדו מצויין, יכול להיות שיהיה בלאגן שלם . גם רעיון אחד עשוי להצליח. 

במליאה הגדולה תזמינו את דודו טסה לשיר איזה יום עבר עליי.

תגובות

  1. ריקי את גדולה !!! מתחברת לכל מילה שאמרת... רעיונות נפלאים !!!!!!!!!!!! אני פריקית של סדנאות "רוחניות" למינהן ולא חשבתי כמוך שזה יכול להתאים לכנס כזה. מוחי לא קודח כשלך כנראה אבל כשקראתי את מה שכתבת התפעמתי !!!!! שבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לקבל ממך תגובה כזו בפתיחתו של שבוע.

      מחק
  2. תודה רבה. בעיני סדנה רוחנית או עסקית יכולה לתרום . חודש טוב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה