אוהבת לרוץ גם בחג

הבוקר
רצתי כשמונה ק"מ, באיזור ראש העין בשבע בבוקר לערך. לא שעה אופטימלית בגלל השמש שהפציעה, שעה שקטה עם תנועה דלילה בטיילת . היה לי חשוב לרוץ הבוקר, לא ידעתי איך תתחיל הריצה וקל וחומר תסתיים, תכננתי 10 ק"מ אולם בסופו של דבר העדפתי מהירות על פני מרחק. רצתי מהר  והגעתי סחוטה לאוטו.





בדרך כלל אני שותה קפה עם חברה ואוכלת משהו קל אחרי, משתדלת פחמימה וחלבון בכדי לבנות את השריר, הפעם מיהרתי לבקר את אמי בבית רבקה . לא ניסיתי לשכנע אותה לצאת לשבת הפעם, אך התיישבתי לאכול איתה בממלכת הפיג'מות התכולות. כך אני תופסת את כל החולים שיושבים באולם האירוח הגדול במחלקה ג'.

ממתינים בסבלנות לארוחה , שהוגשה הבוקר על ידי גלינה, עובדת חייכנית שמתעניינת בחולים. לאמי אמרה שאינה אוכלת מספיק וזו ענתה את התשובה שאני שומעת כבר שלושים שנה , את הסיפור על בית ההבראה לילדות דקיקות :  שקלתי 18 ק"ג בכתה ה והאחות שלחה אותי לבית הבראה, חזרתי עם חצי ק"ג פחות התהדרה אמי.


לא יכולה לשאת את הסיפורים האלה שמעוררים בי רחמים, באמת , בגיל 60 פלוס להיאחז בסיפור של ילדה בגיל של סהר בתי? מסתבר שכן, כנראה שהלפיתה בסיפורי הילדות מעוררת באמי חיים. סיפורים נוספים יגיעו בליל סדר.  מבטיחה.
אחר כך ישבנו בחצר בית החולים. 

כך זה נמשך, כמעט שלוש שעות של שיח בטל, טלפון מדודתי, מקרוב משפחה שנמצא בשיקום, מהנכדה שאני הכי אוהבת בלי להתנצל, נועה ומחברה שגרה בהוד השרון ולא תצליח לבקר את אמא עד החג. כולם רוצים לדרוש בשלומה ולאחל כל טוב. כולם מייחלים לעצמם בריאות והמצב של אמי לא נעים לאף אחד, אני מרגישה יתומה גם מאם. 

המוגבלות שלה מבהילה אותי גם בגלל רמות הסוכר שקפצו במהלך האשפוז ולחץ דם נמוך. אינני יודעת איך להתמודד עם אנשים חולים ובכל ביקור אני תוהה, למה לא מביאים להם קצת בידור, מרצה, שחקן, סלב שיעבור בין המיטות ויאחל שבת שלום, כפי שנוהגים בבית חולים לילדים שניידר.


שכן שלי , ילד בגיל 7 התאשפז לאחרונה לתקופה ארוכה וסיפר על כל הזמרים שהגיעו לשוחח איתם, קצת אסקפיזם. מפריע לי שלא דואגים להסחת דעת בקרב האוכלוסייה המבוגרת. אין לי מושג בסיעוד או בגיל השלישי והצוות שמטפל באמי, מקצועי ואנושי. עם זאת אני משערת, שאם בשעות אחרי הצהריים היה מגיע מרצה או סדנת צחוק, האווירה הייתה פחות טעונה וממלכת הפיג'מות התכולות הייתה נצבעת בגוונים נוספים. 



אני מניחה שהציפייה למשהו טוב לפני החג לא פוסחת גם על האנשים הבריאים.
שבת שלום. 


תגובות

  1. ריקי, איזו כתיבה כנה, ערכית, מרגשת. את נהדרת! חג שמח ובריאות טובה לאמך.

    השבמחק
    תשובות
    1. דרור תודה רבה, חג שמח לך ולמשפחתך ושבוע נהדר!

      מחק

הוסף רשומת תגובה