שנה ללא סוכר - אתם מסוגלים?

קראתי את הספר שנה ללא סוכר בשישי אחרי הצהריים, לאחר ריצת בוקר ארוכה , 18 ק"מ בנמל תל אביב. בחודשים האחרונים התאמנתי לקראת חצי מרתון ירושלים וצלחתי אותו לשביעות רצוני תודה לאל.  
שנה ללא סוכר מתאר פרויקט שניהלה במשך שנה שלימה משפחה מורמונט,  שצפתה ערב אחד בסרטון סוכר, האמת המרה , המתאר את הסכנות שבאכילת סוכר. 

לפני שאתאר את עלילת הספר אציין, כי קצת לפני  החתונה של הדרי החלטתי לרדת במשקל, כדי להיכנס לשמלה שרכשתי לחתונה וכדי להיות יותר קלה בריצה. בחום הכבד של יולי אוגוסט התמסרתי לגלידות כדי להתמודד עם החום ורצתי פחות. משלוש פעמים לפעמיים וכך עליתי במשקל, בלי לשים לב, סיכום של עצלנות ומתיקות. (זהירות!)  

במהלך האימונים,  התiודעתי לתזונה פליאוליתית ונצמדתי לעקרונות שלה. השלתי את הקילוגרמים  העודפים ואחרי ההיי הגבוה, נכנסתי לשגרה פליאוליתית ואני מרגישה קלה בריצה.

בקיצור , אני אוכלת הרבה עלים ירוקים (כמעט כמו בסעודת ערב שבת של פעם, הר של עלים לצד מרק עוף), מעט בטטות, פירות וירקות ובשר  וגם מעט ג'עלה , תערובת של שקדים, חמוציות ואגוזי מלך והמלך הבלתי מעורער התמר!

העיקר שיהיה בבית חלבון, ביצים ויוגורט והמון ירקות .  עוגות , לחם, ממתקים מחוץ לתפריט. בשבת, אני אופה עוגה במיוחד, וקונה חלה שאני אוהבת ובזה מסתכם העניין, יין של הקידוש ואם יש בקלווה לידי, מסכנה!


ארוחת ערב על פי עקרונות הפליאו

לניסיון שלי בתזונת פליאו (קיצור של פליאוליתית), קדם ניסיון דומה.  לפני חצי מרתון פריז, הרגשתי חלשה וחסרת מוטיבציה , פניתי לנטורופתית מקסימה בשם נעומי מרמלשטיין , שהמליצה לי על תזונה ללא סוכר.

מצלצל לכם? תזונה ללא סוכר? לכן, כשהגיע הספר לידי, הבנתי שאפשר לשלב תזונה ללא סוכר. גם אז דרך אגב השלתי ממשקלי והרגשתי קלה בריצה, מסתבר שנושא הקלילות חשוב לי . שם היה מותר לחם מקמח מלא, שיפון או כוסמין ובלי סוכר ממש בלי סוכר, או דבש או סילאן או מוצרים המכילים סוכר . קשה. חודש החזקתי מעמד.

בחזרה לספר: מזכירה שהם צפו בסרטון, סוכר, האמת המרה , טרם צפיתי בו. בתום הצפייה המשותפת הציעה איב,  אם המשפחה  לנסות במשך שנה שלימה לאכול מאכלים ללא סוכר, בעלה אישר את העניין בהנהון ושתי בנותיה , אלזה בכיתה א' וגרטה בתחילת גיל ההתבגרות , כתה ו' הצטרפו, בלית ברירה.
מה קרה להם? אתם חייבים לקרוא!! איב כותבת בצורה מגניבה, קלילה, מצרפת מתכונים שפויים, מתנסה בכל מיני מתכונים עם תחליפי סוכר שאין בהם פרוקטוז, שהוא אבי החולות הרעות מסתבר ואני לא אכנס לפרטים הכימיים, כי אני אסתבך ולכן אוסיף ואומר שני דברים: 

האחד, אני מתכוונת לקרוא את הספר של David Gillespie - Sweet Poison, גורו של תזונה ללא סוכר באוסטרליה וכמובן לשלוח לאיב אימייל כמה נהניתי לקרוא את ספרה ודבר שני, אנסה לשמור את רגעי המתוק לפעם בשבוע, זה יהיה הפרויקט שלי, אחת לשבוע קינוח מתוק (ורד וסיגל תתחילו לאפות, אחותי ורד וגיסתי סיגל אופות קינוחים משגעים!!).

המסקנה, אהבתי הרבה לספרים, מלמדת אותי המון על עצמי, משקפת לי את המציאות היפה והיי!!  למה שלא תנסו בעצמכם .


נ.ב. החזרתי היום את הספר לספריה :-)



תגובות

  1. בתור טבעונית אדוקה כבר הרבה שנים ובאכילה מודעת, שימי לב שבכמעט כל המוצרים התעשייתיים כולל לחם !!! מוסיפים סוכר

    השבמחק
  2. מסכימה איתך אמה, מה שהספר חידש לי, שאפילו לחטיפים מלוחים מוסיפים סוכר!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה