למה אני שונאת לבשל

יש לי ותק של לפחות 20 שנות מטבח,  לא הרבה יחסית לבנות שהתחילו לבשל בגיל בת מצווה.
הכנתי את ה"צלי עוף" הראשון שלי בגיל 17. בחופש הגדול, כשכולם נסעו לים, היו לי שיעורי בישול ספונטניים מאמי הדידקטית בענייני בישול, מה שאי אפשר להעיד עליי. אין לי סבלנות ללמד איך מבשלים , או איך מכינים בצק לפיתה תימנית. כשהילד שלי מתקשר , באמצע יום עבודה, כדי לשאול איך מכינים בצק לפיתות, אני מפנה אותו לאחים שלי וכשבתי הנשואה מתקשרת כדי לבקש מתכון לקרם שוקולד, אני מפנה אותה לאחותי ורד. המומחית.

אחותי ורד, המומחית

עניין הקרם עקרוני. על פי רב, אני לא מכינה קרמים לעוגות, משמין ומלא סוכר. חוץ מזה , זה אפעם לא מצליח לי, תמיד הסוכריות שוחות בקרם, או שהוא לא יוצא כמו קרם אחר שטעמתי ובנוסף, בזבוז זמן להדיח עוד כלי. הכי הולך אצלי עוגת שוקולד אספרסו, של מלכת הבישולים הבלתי מעורערת מרילין איילון. לא אופים אותה יותר מידי כדי שתצא לחה . בעניין רוטב השוקולד, אם מחלקת הרושם מחייבת קינוח מפונפן לכבוד שבת ,  אני משפריצה את השוקולד המוכן של אפיכל. יאמי! לצד הפרוסה אני מניחה כדור גלידה  בטעם ניל ושילוב הצבעים מנצח !שחור לבן , ממש מלאכת מחשבת והסוכריות מעל או הקוקוס או שברי השקדים, שרק אני אוהבת, מוסיפים למרקם . תנסו בבית .

יש את עניין הבישולים לשבת. מי המציא את זה שצריך לאכול כל כך הרבה בשבת?  פעם היה פשוט, זוכרים ? מרק עוף, אורז והר של עלים, חלה של מאפיית עינת וזהו נסגרה הבסטה . היום ובמיוחד אם מגיעים אורחים (גם החתן החדש נחשב אורח, אני מקווה שהוא לא קורא) צריך אסטרטגיה לשבת ! לכן, אני  מכינה טבלה וממלאת אותה , נותן לי כיוון .


תפריט עיקרי
לקנות
חד פעמי
דג בתנור
6 מושטים
מפיות צבעוניות

גמבה, פטרוזיליה
מפה דוחה כתמים



תפריט סלטים


חצילים אפויים
5 חצילים
צלחות מנייר

מבחינת המנות שיוצאות תחת ידי, אין שבת שדומה לקודמתה ואני לא שומרת מתכונים, כי יש כל כך הרבה, אז למה להעליב את אלה שלא בחרתי בהם. בכל זאת, כדי להרגיע את הסקרנות ואולי תצאו עם איזה רעיון או שניים להלן התפריט הבסיסי: סלט ירקות עם כל שוק ראש העין בתוכו, דג אפוי בשתי דקות, אורז לבן ובהתאם לזמן שיש אני מגוונת אותו עם תבלינים וירקות, בטטה אפויה או פירה בטטה ותפ"א, קציצות בשר, בהבטחה , כל פעם יוצאת קציצה אחרת ועוף. נכון שאתם מזילים ריר ?  

הרבה עבודה, המון שעות . אני שואלת את עצמי, לא עדיף אוכל מוכן? אולי אקנה אוכל מוכן מאחותי, או מאחי,  ועוגות מגיסתי . עדיף על פני התעשייתי, או שאני אביא להם ספר מהספריה והם בתמורה יבשלו לי, פייר אינף J

לפעמים, אני תוהה אם מלאכת הבישול והדחת הכלים היתה נחסכת ממני, המטבח תמיד היה נוצץ והמלאכה היחידה הייתה לערוך שולחן. בטוח שהייתי לומדת כיצד לערוך שולחן במקום לזרוק מפה לבנה ומפיות צבעוניות בסגנון אולמי "גיל". כל הנשים באמת מבשלות ? משקיעות שעות רבות במטבח, בקניות ובהשבת הסדר על כנו? לא בזבוז זמן? בשביל זה יש גברים שפים, הם יבשלו ואנחנו נאכל!

מסקנה : אני מעדיפה למזער את שהותי במטבח , לרוץ בשישי בבוקר ואחר כך לטייל ולחזור לבית  מוכן לשבת .  אני כנראה צריכה פיה טובה. ושום מילה על הניקיונות לחג!!


תגובות

  1. ריקי. מכירה אותך, ככה לפחות חשבתי. אז, לא מכירה אותך. את מדהימה ומרגשת אותי בדרך שאת מביאה את הדברים. איזה עונג לקרוא מה שמעלה לי חיוך על השפתיים...תודה אהובה וחיבוק גדול

    השבמחק
  2. רוני ימלכה, תודה רבה ילדת יומלדת יקרה!! כיף לקרוא את התגובה שלך . חיבוק ענק בחזרה.

    השבמחק
  3. הי ריקי,

    את מרתקת בכתיבתך.

    כל כך יפה לקרוא דברים אישיים שמובאים בצורה קלילה ואחרת.

    אני מאד אוהבת לבשל, הבישול והמטבח הם חלק בלתי מבוטל מההוויה שלי.

    אצלי אירוח הוא דבר שבשגרה, אני נהנית להכין ולראות את התוצאות וכמובן
    לקצור את המחמאות...............

    הזכרת אורח חיים בריא, אז גם אני משנה כל הזמן את התפריט וכולנו
    אוכלים לשובע בריא.

    תודה ששיתפת

    השבמחק
  4. רחל יקרה ומוכשרת , תודה רבה ! כיף לשתף אותך.
    שמחה שאת אוהבת את המטבח והוא מהווה עבורך מקור יצירה .

    השבמחק
  5. ריקי יקרה, כתבת מקסים!
    מאוד אהבתי את "אני לא שומרת מתכונים, כי יש כל כך הרבה, אז למה להעליב את אלה שלא בחרתי בהם".
    אגב, מכל עבודות הבית אני הכי אוהבת לבשל ולאפות, דווקא עם ריצה מאוד קשה לי... כנראה היינו מסתדרות עם מטבח אחד :)

    השבמחק
    תשובות
    1. פורסם כ- Unknown6 אבל על החתום, תרצה שקד-כהן.

      מחק
    2. תרצה יקרה, את מצחיקה :-) תודה רבה , שמחה בשבילך שאת אוהבת את המטבח. דרך אגב, את יכולה לנסות לרוץ, אולי תאהבי.

      מחק
  6. ריקי, אני באותו ראש אתך... מוכנה להביא מליון ספרים לכולם רק שיבשלו לי... למדתי להכין דברים פשוטים ולא מסובכים, עוגות מחוץ לתחום כי יש סוכרתיים במשפחה, מכסימום קונים משהו מתאים. ואני מנצלת חברות שאופות דברים טובים - ומשלמת להן בכיף- כדי שיכינו משהו טעים. דרך אגב -החתן אצלי הוא שף מטבח במקצועו, הוא מבשל נפלא ואני נהנית, בתמורה שומרת על הילדים ונותנת ספרים בשפע....
    שבת שלום
    ופסח כשר ושמח ונקי...
    עמירה

    השבמחק
    תשובות
    1. עמירה תודה רבה! את אישה כל כך חכמה וזורמת! צריך ללמוד ממך. את צודקת, הכל צריך להיות פשוט ונעים. פסח כשר ושמח ותודה רבה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה