הדייט שלא הסתדרתי איתו

אחותי הכירה לי בחור. אמרה לי : "ריקי תצאי. כוס קפה ועוגיה ליד, תעבירי ערב."  "אוקיי המפקדת" עניתי,  "אבל בואי נהפוך את זה לבוקר, כי באור יום הדברים נראים אחרת". נפגשנו בעיר הימים בפולג, לא בפ"ת ובוודאי לא בראש העין. מעדיפה אוירה שונה, כי אח"כ מספרים לאמא שלי והיא מתחילה לשאול שאלות, אז כדי לחסוך את הבלאגן, אתן יודעות.

יושבת בבית קפה, מקדימה להגיע כהרגלי  ומולי עומד בחור נאה, סטייל יו גרנט . צעיר ממני. התבוננתי שוב וחשבתי שזו טעות, כי לא היתה לו כיפה, כמעט נחנקתי . אומרים שבמבט ראשון את מחליטה אם זה כן או לא ואז במהלך השיחה את מאששת את השערותייך. המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש, מה אני עושה עם בחור שאינו חובש כיפה?  איך  אשמור שבת, כבר ראיתי את עצמי מתחת לחופה מסדרת לו את הכיפת גרוש. 



"תנשמי". פקדתי על עצמי. 
הזמנתי אמריקנו תמצית כפולה ועוגת תפוחים ליד והמחשבות שלי נדדו. מה יש בשבת שהיא כל כך חשובה לי? איך אני מתארגנת לשבת כזו ואם יש לי חברים לא שומרים שבת האם מותר לי להזמין אותם?  הייתי קוראת לזה אתגר השבת, למלא בתוכן 25 שעות בלי פלאפון, מחשב, טבלט ובלי לשוחח עם אנשים שרחוקים ממני פיזית.  בלי לברוח לאף מקום, אלא להיות בכאן ובעכשיו .

אז איך אני מתכוננת לשבת כזו, שבת המלכה .   
נניח והמלכה אליזבט היתה צריכה להגיע אליי הביתה, איך הייתי מתארגנת? כל השבוע, בערך.  הייתי מצחצחת את הבית שיהיה מוכן לרגע הגדול, ממלאת מקרר, אופה את הבסט שלי,  כדי להרשים. מבשלת מאכלים במלוא תשומת הלב ועורכת שולחן עם הכלים הנאים שקניתי מגולף. הייתי מוסיפה זר פרחים עם אקליפטוס רפואי , הריח המועדף עליי, וורדים צהובים וגיבסניות.
ארצה להעניק לקווין אליזבט את מקסימום תשומת הלב כשהיא מתארחת בביתי ולשם כך אנתק את הפלאפון .אני גם לא צריכה לסמס לה "את בדרך" ? כי מלכות מגיעות בדיוק בזמן. כשהמלכה תצא מביתי היא תונצח בסלפי מן הסתם, אז אני לא דואגת.

שבת היא מלכה והיא מגיעה בדיוק בזמן ואני צריכה להתכונן מבעוד מועד. בשבת אני לא יכולה להדליק את הגז כדי לחמם את האוכל אז אני צריכה להניח פלטה מיוחדת עם טיימר שידלק  בעיתוי מתאים . האורות מנוהלים על ידי שעון שבת והתוכן  עתיר רוחנית וגשמית . יש קידוש בערב ובבוקר,  שלוש סעודות אשר נלווים אליהם שירי שבת  ושיח נעים של בני המשפחה. אצלנו בבית פותחים את הסעודה בסבב סיפורים : משהו טוב שקרה לי השבוע.

אורחים שמגיעים מרחוק נשארים ללון וגם להם צריך להעניק הרגשה נוחה. אני מכירה בלוגרית שמכינה כרטיסי ברכה לאורחים ועל שולחנה פרושים מעדני מלכים. ניסיתי לעשות אליגוריה בין המלכה אליזבט לשבת המלכה, אני מקווה שלא פגעתי באפחד . העניין של שבת הוא רוחני שמתלוות אליו הכנות גשמיות, פרקטיות. יש עשרות הלכות כיצד לשמור את השבת ואני ממש פישטתי את כל העסק. קשה לדקדק בכל ההלכות יש כאלה שמצליחים, אנחנו בדרך לשם, כדי להרגיש את המלאות והרוחניות של השבת.

בחזרה לדייט , נסיתי לבדוק עד כמה הוא מוכן ללכת רחוק כדי לשמור שבת כי זה אחד הערכים שחשובים לי . בחור שישמור איתי את השבת , שיתכונן איתי לכבוד שבת . יהיה נוכח , יהיה לצדי בלי הסחות דעת, אני מאמינה שזהו כלי עצום ליצירת וחיזוק הביחד. יותר מכל אני מאמינה בברכה של השבת ובשפע שהיא מבטיחה לנו.

בתום הדייט, הרמתי טלפון לאחותי, תגידי השתגעת? "מה" ענתה בתמימות, אין לו כיפה. אבל יש לו שיער, זה גם משהו.

תגובות

  1. זהו?? פסלת אותו?? ואני כבר דמיינתי אותך ג'וליה רוברטס...

    השבמחק
  2. חחח חמודה את <3
    וכל כך מוכשרת ועם הרבה תוכן !
    תני לו צ׳אנס אולי הוא יעבור צד :-)

    השבמחק
  3. כתוב נפלא, את מוכשרת, יש לך את זה, הצלחת לרתק אותי.

    השבמחק
  4. ריקי ריקי, הצחקת אותי וגם גרמת לי לחשוב על החיבור בין הרוחניות לגשמיות, התשומת לב אחד לשני ביום יום, ברגעים הקסומים שיש אדם מולנו, לידינו, הרבה לפני ששבת נכנסת.
    כותבת יפה את

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מתי. את מכולן מכירה כמה חשוב החיבור הזה. השבת זה הפינאלה כך אני רואה את זה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה