בני בילסקי תודה

לפני עשרים ושתיים שנה הייתי שליחה של הסוכנות היהודית  בבירמינגהם אלאבמה, העיר התאומה של ראש העין, סטודנטית לתואר ראשון באוניברסיטת בר אילן שחוץ מלחפש חתן על דשא האוניברסיטה ,  ללמוד ולהוציא את התואר שאבא שלי חלם שיהיה לי רציתי גם לטייל. את קדחת הטיולים ירשתי מבני בילסקי, המייסד והמנצח של תזמורת המנדולינות של ראש העין. 

היו לנו הקלטות במתנ"ס בשעות שאנשים רגילים ישנים. המתיקות שבשינה הועברה לפרטיטורות של מחולות רומניים וgreensleeves  וכל זה לטובת המסעות של התזמורת לקהילות היהודיות בארה״ב ובאירופה. כעת תארו אותי, מתבגרת בגובה 1.10 כך כתוב בדרכון הראשון שלי עם משקפיים ענקיים והתרגשות שיא משום שבדרך כלל בכיתה ז הנערה הממוצעת פוגשת את ״דודתה״ בדיוק בטיסה או בנסיעה ארוכה. הוריי דאגו  יותר ממני.  

עמדתי בנתב״ג, טרמינל 1 של היום, אוחזת ביד אחת את המנדולינה ועל גבי תיק קטן. בני ביקש להביא מעט דברים ואני הייתי מהמקשיבניות כי לא הייתי צריכה לסחוב פן ואיפור כפי שעשו ״הבוגרות״ , התיכוניסטיות הפרועות שבתזמורת שמהן למדנו איך להיות מתוקתקות. בהעלבות או בפירגונים אבל למדנו.



מקור: israelalbaum.org.il


בכיתה ח' טסנו לקהילות היהודיות בארה"ב ושם הכרתי את הקהילה האהובה עליי בירמינגהם אלאבמה.  31 שנה אני מכירה את הקהילה הזו ואת משפחת קימרלינג. שנות בגרותי עוצבו על ידי נגינה , טיסות ולימודים ללא רבב כדי לשמש דוגמא לאחיי הקטנים. אני הבכורה.

בשנות השמונים ראש העין היתה מקום עלום ולהשתייך לתזמורת המנדולינות של ראש העין היתה פריבילגיה. ההשתתפות בתזמורת פתחה בפניי את תקופת הבארוק והביטלס, שפות זרות, יוסמיטי פארק ומגדלי התאומים. מי חלם? הוריי בודאי לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש כרטיס טיסה. הכרתי מקרוב את יהודי התפוצות וחוויתי את  השווה והשונה בכל קהילה. הדבר הוביל אותי לתרום בחזרה לקהילה כמדריכה במחנה קיץ ולהיות מבין המייסדים של ועדת ההיגוי שותפות 2000, כיום שותפות ביחד.

מבני  למדת להיות ייקית ולהגיע לפני הזמן לכל חזרת תזמורת , התמקמתי בשורה השניה ליד שרונה אחרק הסולנית המבריקה.  ניגנתי בקול א שזה אומר את רב החלקים המהירים, הפוזיציות הבלתי אפשריות והסולואים שלא ממש זכיתי להם, אבל היה לי פוטנציאל. למדתי להצטיין, לנגן בצורה מדוייקת, להרגיש את הצלילים, לחבוט במפרט כשצריך ולפחד מגוטקין.

בני בילסקי, אני רוצה להודות לך שלקחת חלק משמעותי בעיצוב האישיות שלי ומשוכנעת שיש עוד עשרות שיודו לך כמו גילה מדמוני שמנסה כבר תקופה ארוכה להגיד לך תודה בקול.  גילה ועוד שותפות הצליחו להתקדם באירגון ערב הוקרה לבני אז אם אתם בעניין תכתבו לגילה בפרטי. 

תגובות

  1. התרגשתי.. תמיד ידעתי שלאדון בילסקי יש פינה בלב שלך.. ועכשיו הבנתי עד כמה..

    השבמחק
  2. פוסט מאוד מרגש, גילית עלייך דברים שלא ידעתי :) האם את עדיין מנגנת?
    לפעמים זה טוב לעצור ולחשוב מי היו האנשים המשמעותיים והמשפיעים? מה למדנו מהם? אם השפיעו מאוד, אז בכלל לא צריך להתאמץ ולחשוב על זה, כי פשוט יודעים, תמיד, שמה שלימדו אותנו נשאר איתנו. פוסט מקסים ומרגש! תודה על השיתוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ליאן. כבר לא מנגנת אבל האוהבת מוזיקה קלאסית. מסכימה שצריך לעצור ולחשוב מי השפיע עלינו . העצירה הזו חשובה. תודה לך על הפידבק.

      מחק
  3. רבקה, פוסט מרגש. סיפור אחד קטן מהחיים, אבל בעל משמעות גדולה. כל כך יפה מצידך ואצילי שהקדשת למורה שלך את הפוסט.

    השבמחק
  4. רבקה, לפעמים אין מה להגיד כשאין מה לומר (אני שבד"כ רושמת בקיצור ובאריכות מרובה)
    פוסט שנכנס ללב

    השבמחק
  5. אכן אדון בילסקי לימד אותנו כמה דברים טובים לחיים אך לי יש קצת זכרונות אחרים מהאיש..

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה