שעה במטבח ואת מוכנה לשבת

רוצה להתוודות שלפעמים אין לי פרומיל של חשק לבשל לכבוד שבת, על אף חשיבות העניין שפרטתי פעם. אני צריכה להמציא התלהבות כדי שהאוכל יצא טעים, כי אוכל מכינים מאהבה וחמלה ולא מתוך כעס או לחץ . הימים האחרונים היו מהבילים והתישו, לא רק אותי, האנרגיה צנחה באמצע היום ונרשמו סימנים של כאבי ראש ורצון כביר למנוחה, בודאי לא לבשל אחרי יום עבודה שמסתיים ב7:00 בערב. אז עשיתי עוקף עייפות והקציתי לעצמי שישים קטנות לבשל במטבח. 

מאתגר נכון? תראו מה עשיתי: קניות ברביעי, נצנוץ המטבח בחמישי בבוקר, אחרת אין מצב שאני מבשלת עם שאריות של כל מיני. הפשרה באמצע היום של עוף ודגים ומאחר והסו שפים הצעירים לא היו לצדי נאלצתי להתפשר על שעה ועשרה כי לא היה מי שיקלוף ויפרוס את הירקות ועוגה, קניתי - אוי גואעלד.

אחי המוכשר קובי כרמל , חובב מטבח כרוני. צילום מורשת ישראל. 

הגעתי הביתה, שמתי עליי סינר של עקרת בית רוסיה, כזה שמשחילים את הידיים ואת הצוואר שקניתי ב15 ש"ח בשוק רמלה, אדום לבן פפיטה, שיכניס אותי לאוירה. תראו זה לא מהפיכה במטבח , זו מהפיכה בראש. ב7 ועשרה חלטתי את העוף ועוד לפני שיבעבע הכנתי את הרוטב לדגים מרוקאיים והשריתי בלימון ומלח . 

היה לי אורז מבורר ולכן מלאכת השטיפה והייבוש שלו עברה בקלות. טיגנתי בצל לסיר קטן של אורז וסיר בינוני של מרק ירקות. העוף עבר שטיפה קלה וחיבור לתבלינים ולברז המים, סלרי, כוזברה , 4 תפ"א ו2 גזרים ובצל לבן  והארומה של החוויג' מרק של "תם" החלה לעשות את העבודה. הדגים נשטפו  ואושפזו בתנור עם הרוטב והירקות מעל ובטוסטר אובן הונחו אחר כבוד 3 חצילים שיומרו לסלט חצילים וטחינה שאהוב במיוחד על ילדיי. 

כבר 7:40, אני קולפת ירקות וחותכת עם סכין ענק של ארקוס. נחה לשניה, שופכת את האורז ולוחשת לו שיסלח לי, גם אם יצא שתיים שתיים. מגלישה את הירקות לסיר, מחברת לברז מים ותבלינים והריחות של הקארי, ג'ינג'ר , פפריקה אדומה וחריפה גורמים לעננה במטבח. 
טוק טוק בדלת. אמא מה נשמע, יש משהו לאכול? שואלים ילדיי
יש! למחר !
שבת שלום :-)



תגובות

  1. שלום. אשמח להיות מכותבת של כל מה שאת כותבת! הצצתי ונהנתי. אני ספרנית בפדואל ה פייסבוק אומר שיש לנו הרבה חברים משותפים. לא יודעת למה..
    אשמח לבוא לבקר.
    שאלתי.... האם סדנת הכתיבה עם אתי אלבויים היתה מוצלחת ממש! שוקלת לעשות בספריה סדנה. אם יש לך המלצה חמה ולא יקרה אחרת... אשמח לשמוע.
    אם תוכלי לענות לי למייל או במסרון יהיה מצויין. אני לא חיית פייסבוק וגם אם תעני לי כאן. לא בטוח שאראה. תודה רב ושנה טובה
    נועה
    0523559078
    noa932@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. הי נועה, תודה על התגובה החמה. אצרף אותך לרשימת התפוצה, תקבלי מייל ותאשרי. ניסיתי לתפוס אותך טלפונית. ממליצה על הסדנה של אתי אלבויים. מוזמנת לבקר וליצור קשר. שבת שלום !

      מחק

הוסף רשומת תגובה