תוחזר ארוחת הערב המשפחתית

לכבוד יום המשפחה,  אני מתבוננת ב״זמן שולחן״ שיש לי עם ילדיי.  זה הזמן החמקמק נטול מסכים שמושקע בשיחה פנים מול פנים . בבחרותי , דמיינתי עשרה ילדים בכל הגילאים מתיישבים סביב שולחן לארוחת ערב הרמונית  והגדול מסייע לקטן ממנו לאחוז במזלג וכולנו משתפים בחוויות שעברנו במהלך היום. גורנישט, זה לא קורה היום גם עם שני ילדים בבית. לעתים בערב שבת מתרחש הנס והלב נפתח וכולם משתפים. אולם במהלך השבוע קורות  התרחשויות בסמוך לארוחת ערב,  שלא מאפשרות ישיבה בצוותא.



בשעה זו קשה לעצור את הדינמיקה . על פי רב קורה שהילדים בפעילות של תנועת הנוער, או בדרך לתפילת ערבית. לעתים, אני צריכה לצאת לאימון ותמר או בננה הם ארוחת הערב שלי. אירועים משפחתיים חלים בערב כמו גם הכנת שיעורי בית ולמידה למבחנים וכשאני חוזרת מהעבודה  אין לי כח  לקצוץ, לטגן ולערוך. קל לדלג על ארוחת הערב, לאכול דגנים  עם חלב ולהתקדם הלאה למשימה הבאה .אני מתגעגעת לימים שאכלנו ארוחת ערב מוקדמת , שהתחברה  למקלחות והקראת סיפור לפני השינה. בבוקר הייתי מתעוררת עם המחשבה מה אכין לארוחת ערב, השיא של היום, המפגש של השניה לפני השינה ואז יש דממה בבית. רק אני והשמים. 

בניגוד אליי, בבית הוריי ארוחת הצהריים היתה האירוע המכונן של היום והגסטרונומי. ביצים ממולאות וסרדינים בתוך סלט ערבי  , רולדת עוף וסלט עגבניות, פעם היה גם מלוואח, באמצע השבוע! חגיגה . וכל זה כדי שנפתח את הפה ונספר איך עבר עלינו היום. אני זוכרת ילדים קרקרניים:  ״המורה נחשון אמר" ו"המורה יונה ביקשה" ו"אמא אני צריכה כפכפים, ההולנדיים החומות  שכל השכונה תדע שהגעתי הביתה״  גם ביום חמישי יום החביתה- גבינה- סלט . 

ביום שישי עמד תדיר ריח של טיגונים, כאילו זו מצווה בפני עצמה לטגן לכבוד שבת. אמא!  הייתי מקפצת  על המדרגות וצועקת  בו זמנית הכנת משהו לאכול? בכל יום שישי התמזגו צלילי זוהר ארגוב וחצילים טבולים בביצה , קמח ושמן, זלביות עסיסיות יותר משל השכנה,  שתיקח כנראה  את המתכון שלה לקבר ופיתות חרוכות בתחתית כמו שאני אוהבת עד היום .  


אני מנסה להבין את גודל הפער והקשרים המשפחתיים שהיו לפני שלושים שנה מול המציאות הנוכחית. תוהה אם ג'נק פוד  ישיב את הילדים לשולחן, או אם אבשל בכל יום משהו אחר ואנסה הקשבה מליאה לסיפורים של ילדיי? . אני מנסה לחשוב על עוד טריק , נניח לקבוע במסעדה ואז נראה מי מתרץ: יש לי פעולה, יש לי מבחן, חברה באה אליי.

אולי אני משעממת אותם ושם טריק לא יעזור?

תגובות

  1. סרדינים בתוך סלט ערבי...פיששש
    איזה זיכרונות

    השבמחק
  2. יו ריקי ריגשת.. ממש העלית לי זיכרונות!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אחותי, סחטיין על הזיכרון, את היית פיצית :-)

      מחק
  3. ריקי יקרה... את נהדרת, כ"כ יצירתית. כמו עצם החזרת הרעיון שהתמסמס עם השנים... טוב שעדיין זוכרים:)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה