מרוקו - ההלם של היום הראשון

אני חלק מסצינה של סרט ערבי. הלומת תרבות מריח הסוסים העז שתקף את הנחיריים בכיכר הענקית של מרקש ומעשרות האופנועים שחגים מסביבי. ההילדים היחפים שפושטים יד ובתמורה מציעים יחידת טישו באריזה קומפקטית מעמיקים את ההלם. הצבעים החומים והזהובים ששולטים בנוף כמו גם דוכני השוק והמבטא העמוק שמתגלגל מהנהג ומהמדריכה זורקים אותי לאמצע השוק המוסלמי בירושלים. ״יללא תעלו לאוטובוס ״ המדריכה מדגישה את האות ל ואני נהנית להקשיב לצלילים העיליים והחיכיים של השפה.



ליד הארמון - הבאהייה התבוננתי בקבוצת מבוגרים שישבה באמצע הרחוב ושיחקה בקלפים , התביישתי להרים את המצלמה כי חששתי להביך אותם, או לחטוף מהם צווחות והופתעתי כשהקשיש מבניהם חייך והזמין אותי לצלם אותם. בדרכנו לשוק הייתי חייבת לטעום קפה מקומי , כזה שבוחשים מול עיניים . שאלתי בחור coffee ? הוא צרח fruits מתכוון למיצי הפירות שמובטחים לי , אולם אני חובבת קפה הודיתי לו כשסימן בידו לכיוון המסעדה. קניתי קפה אספרסו סופר חזק וגם קיבלתי בקבוקון מים על חשבון הבית וכל זה בשני דולר בלבד. כעשרים דירהם.

בבית הכנסת ״אלעאזמה״ זכיתי להתפלל מנחה במקום שהחכמים המרוקאים התפללו והקהילה הקטנה נאבקת על הקמת מניין  יומי. מספרים שבאגדיר הקהילה מבקשת מהמדריכה לשלוח תיירים יהודים להשלים מניין וברוחב ליבם מציעים ארוחה כיד המלך לאחר התפילה. 

הבלאגן ששוהה לי עדיין מול העיניים נרגע כשהגענו למלון. שדרת המלונות נקיה , מטופחת בצמחיה ושרשראות תאורה מעטרים את הרחוב. כמובן שיצאתי להכרות עם הסביבה מכינה את עצמי לריצת הבוקר. הרוח הקרירה לא מחקה ממני את הדג הצלוי הענק שהתיישב במזנון של ארוחת הערב, פוער פיו עם עין שטומה. אני מסתפקת בתפוזים שאך נקטפו , מלפפון ענק שאת קליפותיו השארתי לכלבים שלא משוטטים כאן ותפוחי אדם בטעם מדורה. 


תגובות

  1. איזה כיף לך..תהני ותיצברי עוד חוויות י'אוכתי...יאלללה😀😀

    השבמחק
  2. You look so wonderful!you sure blend in with the landscape!
    Enjoy!
    And tell Tziona I said HI😃

    השבמחק
  3. איך את פשוט מצליחה להעביר את החוויה הזאת בכתיבה.. הרגשה שאני ממש איתך שם. מדהימה!! תהנייייי!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אחותיייי היקרה, תגיעי להרצאה בחמישי ב19, חוויה מובטחת בע"ה

      מחק

הוסף רשומת תגובה