רוצה להתכונן בקלות לחג?

מתחילה שנה ואני כאן. ימים ספורים לפני החג ומבצבצים אצלי חשבונות הנפש השנתיים. בודקת אלו דברים השגתי בשנה שחלפה והאם היו לי חלומות שווא או הפתעות מתוקות. יושבת בפתח ביתי, הצל שלי מודבק לדלת הכניסה הלבנה ובני הנוער של השכונה מצחקקים, מאפשרים תקווה , איזו שנה נפלאה צפויה לי והאם אני רוצה להרגיש טוב השנה ? 

בגישה הזו אני פונה לרשימת המטלות  שממאנת להסתיים , לילדים שעזבו את הקן ואין מי שיעזור, לזרועות שזזות בקושי (ולא בגלל ההקלדה:-)  ולגרון שלוחץ- מה הוא מסמל לי ? נכון שפתאום כולם צריכים ממך משהו ואת רוצה להספיק לבשל, לאפות, לקנות, לתקן את הברז , לקפוץ למספרה ואולי גם לרכוש שמלה חדשה, כי זו שקנית קצת צמודה בגלל הגלידריות שנפתחו הקיץ. כל אחת מוזמנת להוסיף את הטודו ליסט שלה לחג, בנימה של : "איזה יופי שאני זוכה  להתכונן לעוד שנה" 



הרשימה הבלתי נגמרת עשויה להעלות עומס רגשי ומשימתי, זה יקרה לך , אני מבטיחה ואם תשהי בו מעט , יפלו לך כמה אסימונים. מה אני מתכוונת לעשות איתו ? להפוך אותו למשהו טוב:
  
קודם כל לקחת נשימה עמוקה או סדרת נשימות . כאן ועכשיו, לעצור הכל ולנשום, להרגיע את הגוף ולהיזכר במשהו אהוב, תמיד כיף . לחייך לעצמי ולומר "אני יכולה לעבור את החג הזה בשלום". מספר פעמים, בקול ועם חיוך פנימי. 
נכון תענוג, להתחיל שנה וברכותיה, תברכי קודם את עצמך מספר פעמים. 

הדבר השני למחוק מהרשימה דברים שלא קשורים לחג, די להיות מושלמת! את לא . תשאירי משהו לאחרי החג, או תעבירי למי שיכול לסייע לך . לא לכולם יש אני יודעת ואם יש אז לא כולם מדוייקים כמוך . זה בסדר , תמיד אפשר לשפר. 

שלישי במספר, תפני לעצמך זמן.  כשאת יודעת מראש שיהיה לך זמן לעצמך בשלושת הימים האינטנסיביים של תפילה, סעודה, תהילים, מנוחה וחוזר חלילה ,  רמת הלחץ עשויה לרדת. דוגמאות: הליכה עם חברה , הליכה לבד, ספר טוב, תרגול יוגה.

ובכל זאת אני שואלת את עצמי האם הכל בשליטתי, האם מחשבה שיטתית תסדר את כל התהיות שטסות לי בראש?  אוסיף תפילה ואקווה שהתוכנית שרקמתי לעצמי תנווט אותי בדרך הנכונה . מעדיפה להיות פרואקטיבית וכך להתכונן לשנה החדשה, כי להיות בקיפאון מרב מטלות כבר איפשרתי לעצמי.

תכלה שנה וקללותיה . תחל שנה וברכותיה. וולקם שנה חדשה, הראי לנו את האוצרות שהכנת עבורנו. 




תגובות

  1. מקסים!! ושפשוט תשעט עלינו לטובה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אחותי היקרה, שנה טובה ומבורכת!

      מחק
  2. יפה שלי, מאחלת לך שנה טובה ומבורכת בשפע וכל טוב , כמוך .חג שמח לך וליקיריך.

    השבמחק
    תשובות
    1. שנה טובה דרור היקרה, כתיבה וחתימה טובה!

      מחק

הוסף רשומת תגובה