קחי לך טיפ לשעות האחרונות של החופש הגדול

סוף הקיץ. 
יש משהו מאיים במילה סוף, זהו נגמר ולא ישוב . מילה נחרצת כזו, שאין ממנה חזור . סיום של פרוייקט, תום חופשת הקיץ, סגירה של תקופה. אריזה הרמטית של שמונה שבועות והחזרתם ללוח השנה של תשע"ט. 

חצי מרתון באוקטובר כבר סימנתי ביומן. צילום: סהר תעיזי

ביום ראשון יגיע בעה אחד בספטמבר הגדול ובאופן קבוע מספר ימים לפניו אני נוהגת להתבונן בלוח השנה לפחות שנה קדימה ושנה אחורה .  מנסה למנות  מה עבר עליי בשנה שחלפה ומה אני רוצה שיקרה לי בשנה הקרובה. זה כרוך בקצת עצבות וגעגוע לחופש הגדול שנפרד ממני והותיר אותי יתומה משעות של אי עשייה, אמנם לא הרבה ובכל זאת, בזמן שבתי היתה בחופש מהלימודים, יצאתי לעבודה בתחושת ריפיון ומחשבות על ים וקולנוע.

באחד בספטמבר אני מרגישה חובה להיות ערוכה כמו במסדר לשנה החדשה. כבר התבוננתי מתי חל יום הולדתי העברי והלועזי, אחר כך חיפשתי את התאריך של בדיקת חמץ ואת תשעה באב , שמסמן בדרך כלל את תום החופש הגדול. 

יש מלנכוליה באויר מצד אחד ומצד שני, ערב ראש חודש אלול שמסמל את רחמיו של השם עלינו. אחרי החמסינים , ההוצאות הכלכליות של תקופת הקיץ , הנמשים מהשמש ואולי גם שני ק"ג יותר באים לפתחינו ימים של התכנסות וקרבה לעצמינו. ארבעה שבועות של תפילה שיוצאת מן הלב , סליחות בין אדם לחברו ובין כל אלה אל תשכחי את הנשימה העמוקה שתחבר אותך לעצמך.

חודש טוב ושבת שלום.  

הטיפ שלי - התבונני בלוח השנה ונסי לחוש את השנה הקריבה. סמני אינטואיטיבית על גבי הלוח מטרות ומספר יעדים לעצמך .  כך תגיעי מליאת ציפיה לתחילת השנה. 

תגובות