איך להתגבר גם בתקופת משבר


היתה לי שיחה היום עם חברה טובה, גרושה עשרים שנה עם זוג תאומים בגיל העשרה . היא סיפרה לי שבבוקר התאומה זרקה לה : "אמא את צריכה לחגוג , את כבר גרושה עשרים שנה" . "לא נכון" עניתי , "איך ילדה חושבת על דבר כזה?" "והילד" התעניינתי "גם הוא אמר משהו בנושא?" ענתה לי שהוא צמוד למחשב . "ומה עם העבודה שלך  והטיסות לחו"ל? " "הכל מוקפא כרגע ואני בשיא הדיכאון" התחילה לקנח את אפה, "רגע את לא בוכה לי, אני לא יודעת להתמודד עם זה, אולי אכיר לך מישהו? "

 

"זה הפיתרון שלך?" צווחה לתוך האוזן שלי. "אממממ"  עניתי "כבר חוזרת אלייך". התחלתי לחשוב את מי להכיר לה ותוך כדי קיבלתי ממנה הודעה : "ריקי, תודה על המאמץ אבל אני לא מתכוונת להיפגש בזום עם אף אחד!"  פתאום נפל לי האסימון שבגלל המצב אין דייטים ואנשים נפגשים בזום.


חושבת על השיחה שלנו ועל התקופה הסוערת הזו,  שתופסת כל אחד בפוזיציה אחרת בחיים ומנסה להבין, מה קרה לאנשים שמתהלכים כל היום מבועסים ? שלא תתבלבלו גם אותי תופסים רגעים כאלה ובגלל זה אני כותבת ,  כדי להתמודד איתם.

המוטיב העיקרי לתקופה מתבטא בחוסר מוטיבציה ובמחשבות של אנדרדוג. אני לא שווה, לא מזמינים ממני , לא יצאתי לחופשה, אין חו"ל השנה, מתי היא תיגמר כבר ? מכיוון שאין הסחות דעת בצורת תיכנון חופשה, או קניות שאינן חיוניות אז צריך להתמודד עם הדברים. להתבונן בעיניים לזאב שמאיים להשתלט על כיפה אדומה ולהנחית עליו כמה תפוחים,  בשיא הכח, ורצוי רקובים,  שלא יהיה בל תשחית.

איך מתבוננים בשיטת RC (ריקי כרמל) להתבוננות:

1.     בראש ובראשונה לפני שאת פורסת בפניי את הקשיים שלך, כי את תיכף תעשי את זה עם עצמך כמובן, לקחתי רגע אחד לחשוב, מה יגרום לי כרגע להרגיש טוב? מה מנעתי מעצמי עד עכשיו , שיכול לשפר לי את ההרגשה? שינה טובה, מתיחות אחרי הריצה, סרט שמזמן רציתי לצפות, ארוחת ערב עם הילדים  . הבנת את הרעיון.

2.     צעד שני תרשמי את כל הדברים הטובים שקרו לך  מתחילת תקופת המשבר, תקראי אותם בקול ותסמני במרקר או בכוכביות את האחד והמיוחד שבזכותו הראש שלך מעל המים.

3.     כעת תתחילי לרשום מה קשה לך? נניח שיש לך עשרה דברים להתמודד איתם, תדרגי כל אחד . למשל : קשה לי שאין חופשה השנה בחו"ל. להכי סיוט תתני ציון 5 . 

4.     עכשיו תתקשרי לחברה טובה או תקבעי "סיעור מוחות על כוס גלידה " כדי להמתיק את המרירות המבצבצת . תביאי איתך מחברת גדולה ועטים צבעוניים ותתחילו למצוא פתרונות – אחת לשניה. 

5.     אפשר גם 3 חברות. רק לא עם החבר או הבעל, כי ... זה לא אותו הדבר . התערבות גברית אחרי שעשית ונטלציה עם החברות שלך, כי עם הגבר שלך את צריכה להיות עניינית.    

6.     אם המצב לא כאוטי, תקחי עוד זמן פינוק לעצמך.

7.     תתפללי מעומק הלב שתקופת האי ודאות תביא איתה משהו טוב לכולם ולא רק לעצמך, כי צריך לחשוב על האחר .

8.     תתחילי לפעול, לכתוב לעצמך 3 משימות כל יום, איך אני עוזרת לעצמי ולאחרים בתקופה הזו.

יש לך עוד רעיונות? תכתבי לי.  אשמח ללמוד ממך.


תגובות

הוסף רשומת תגובה