שמת לב שאת מנשנשת בערב?


מכירות את הימים המושלמים האלה שאתן אוכלות לפי הספר ואז קורה משהו ובערב אתן פושטות על המטבח כמו מכת צפרדעים? במקרר, במזווה, בתנור. פותחות כל דלת שמאפשרת לכן הצצה או טעימה של סוכרים, אפילו שואלות את הילדה אם יש לה משהו טעים. מתנהגות כמו במשחק דומינו, רק שהפעם במקום לוחות קטנים אתן מסדרות בשורה גלידה, פיצוחים,  ביסלי בצל ודיאט קולה . מתקשות להבין איך המשחק הזה נגמר מהר ונשאב לבטן. 


מנסה להבין על מה המהומה? 

מנסה להבין בשבוע השני לאתגר, מדוע אנחנו מנשנשות בערב, אתן איתי?   
1. שעמום - מכירות? אחרי יום מלא בעשייה אנחנו מגיעות הביתה לנוח, המנוחה מועטה והגוף עדיין עייף ואין תוכנית להמשך הערב.  אתמול עשינו אימון קורע ושלשום הזמנו חברים הביתה ויום קודם יצאנו והיום מתחשק להישאר בבית. רק לזכור שמנוחה זה דבר אקטיבי שלא קשור באוכל . מתיחות ואמבטיה לרגליים. תה קר וספר טוב ואם ממש רעבות אחרי 8, פרי או סוכריה ללא סוכר יכולים להרגיע ותזכרו שמחר תוגש ארוחת בוקר :-) 

2. עייפות - שגורמת לרביצה מוגזמת בבית ולאכילה סתמית. חשוב לצאת מהבית לראות ולנשום תפאורה אחרת , היא ממלאת כמעט כמו מזון . צאו לקניון , בלי ארנק. תאמו עם חברה להליכה בעיר אחרת, עם כסף לקפה בלבד. תוכלו גם למדוד בגדים ולהקציב איקס שקלים לעניין, המטרה לפוגג את העייפות. כך תחזרו הביתה מליאות באנרגיות טובות ובתיאבון לחיים.  

3. שגרה  - תבינו, חשוב לצאת מהבית ולבלות, לפנות ביומן לפחות פעמיים בשבוע זמן למינגלינגים מהנים. קפה יזום עם חברה, סרט מומלץ, באולינג, הליכה בחוף הים. לעתים הציפיה לבילוי  משביעה, ממש כך ואם טרם חוויתם זאת כדאי לנסות שוב. ההמלצה שלי, לקבוע ליום ראשון בערב, כדי לתפוס שתי ציפורים, להתגבר על הבלוז של ראשון ולחסוך בקלוריות. 

4. סטרס - לאחר יום אינטנסיבי ששכחנו לנשום לפחות לעשר דקות, אנחנו צפויות להרגיע את העצבים עם אכילה סתמית. אולי נרצה גם לסדר את המחשבות תוך כדי אכילת פופקורן, או גלידה. חבל.   הינה ההצעה שלי - קחו קופסה והכניסו לתוכה רעיונות קטנים שלא קורעים את הכיס להפגת סטרס. בכל פעם שתרגישו שהוא מגיע תשלפו רעיון ותיישמו אותו, כך תדחו את האכילה האוטומטית וגם תהנו . תנשמו גם עכשיו, או שתלכו ללמוד לנשום אצל רויטל מזרחי, מאמנת בשיטת עוצמת הרכות. 

בהצלחה!

לשבוע הראשון של האתגר התפטרתי מהמטבח
הרשמו כאן לעידכונים (במילה הירשם בצד שמאל)

תגובות